قالیباف: وحدت قوای سه گانه فرصتی استثنایی برای رفع معضلات کشور است

17:44 - 18 آبان 1400
کد خبر: ۷۷۲۸۷۶
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به جلسه عصر امروز این کمیسیون با رئیس مجلس گفت: رئیس مجلس در این جلسه تاکید کردند که انسجام و وحدت و هماهنگی بین قوای سه گانه که در شرایط فعلی وجود دارد یک فرصت استثنایی برای حل معضلات اساسی کشور است که ما لزوما باید از این فرصت استفاده کنیم.
محمود عباس‌زاده مشکینی در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به جلسه عصر امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی امروز عصر با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی برگزارشد.

وی افزود: در این جلسه اعضای کمیسیون نقطه نظرات خود را پیرو سرایط کشور ارائه کردند و رئیس مجلس تحلیل خود را از شرایط کشور و منطقه ارائه نموده و به پرسش‌های اعضای کمیسیون پاسخ داد.

عباس زاده مشکینی ادامه داد: تحول در ساختار مجلس و لوازم آن، طرح‌های مهم و ناظر بر اولویت‌های کشور و نیاز‌های مردم و راهکار‌های به ثمر رسیدن سریع این طرح‌ها از جمله مباحث جلسه بود.

وی بیان داشت: همچنین رئیس مجلس در این جلسه تاکید کردند که انسجام و وحدت و هماهنگی بین قوای سه گانه که در شرایط فعلی وجود دارد یک فرصت استثنایی برای حل معضلات اساسی کشور است که ما لزوما باید از این فرصت استفاده کنیم.

این نماینده مجلس اظهار اشت: همچنین رئیس مجلس فرصت‌ها را به دو بخش فرصت‌های پرریسک و فرصت‌های کم ریسک تقسیم کرده و اضافه کردند که عقلانیت مدیریتی ایجاب می‌کند این فرصت‌ها را به موقع تشخیص داده و متناسب با نوع فرصت از آن استفاده کنیم.

وی اظهار داشت: همچنین رئیس مجلس از برخی کم دقتی‌ها در اجرای برخی مصوبات مجلس از جمله برخی تبصره‌های بودجه ۱۴۰۰ انتقاد نموده و از کمیسیون‌های تخصصی خواست که در قبال اینگونه رفتار‌ها از جایگاه نظارتی مجلس به شایستگی استفاده کنند و از مجریان امر بموقع توضیح بخواهند.

عباس زاده مشکینی ادامه داد: همچنین قالیباف در این جلسه پیشنهاد کرد که پیرامون دستورکار‌های اولویت دار و مهم کمیسیون از جمله مسئله هسته‌ای نشست‌های مجزای دیگری برگزار شود.

وی بیان داشت: همچنین رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان این نشست ضمن جمع بندی مباحث و مصوبات جلسه، بر پیگیری مصوبات کمیسیون در بعد قانونگذاری و نظارتی تاکید نموده و بر ارتباط مستمر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با هیات رئیسه و رئیس مجلس اشاره کردند.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *