رصد دقیق موجودی و میزان ورود و خروج گندم از سیلو‌های کشور

16:38 - 18 آبان 1400
کد خبر: ۷۷۲۸۴۹
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
مدیر کل دفتر فنی و مهندسی شرکت بازرگانی دولتی ایران کنترل و رصد دقیق موجودی و میزان ورود، خروج گندم از سیلو‌های ذخیره سازی را یکی از مهمترین اهداف و برنامه‌های شرکت بازرگانی دولتی ایران به عنوان متولی تامین و نگهداری این کالای راهبردی در کشور عنوان کرد.
- بنا به اعلام روابط عمومی شرکت بازرگانی دولتی ایران، احمد عبدلی گفت: استفاده از تجربیات شرکت‌های دانش بنیان و بهره برداری از نرم افزار‌های تحت وب و اسکن سه بعدی لیزری به منظور کنترل و رصد موجودی و میزان ورود و خروج گندم از سیلو‌های ذخیره سازی کشور از اقدامات مهم دفتر فنی و مهندسی شرکت بازرگانی دولتی ایران است.
 
عبدلی اظهار کرد: هم اکنون این سیستم درسیلو‌های مدرس و ساوه مورد استفاده قرا ر می‌گیرد.
 
وی به نصب دستگاه نمونه بردار اتوماتیک با توجه به ضرورت اجرای سیستم‌های اتوماسیون صنعتی در سیلو‌های کشور اشاره کرد و گفت: از سال گذشته تعداد ۱۵ دستگاه نمونه بردار اتوماتیک و از ابتدای سال‌جاری تاکنون نیز ۱۳ دستگاه در سیلو‌های کشور نصب شده است.

عبدلی به قرارگیری برخی از سیلو‌ها و تاسیسات ذخیره‌ای گندم در داخل بافت شهری و لزوم رعایت استاندارد‌ها به منظور حفاظت از محیط زیست اشاره کردو افزود: برنامه ریزی‌هایی برای اصلاح، بازسازی و تعمیرسیستم‌های فیلتراسیون سیلو‌های کشور صورت گرفته که بر همین اساس بازسازی سیلو‌های گرگان، زنجان، یزد و اندیمشک به اتمام رسیده و عملیات بازسازی فیلتراسیون سیلو‌های اراک و ازنا نیز در مراحل پایانی است.

مدیر کل دفتر فنی، مهندسی شرکت بازرگانی دولتی ایران از دیگر اقدامات دفتر فنی و مهندسی شرکت بازرگانی دولتی ایران به تکمیل ساخت ۱۵ پروژه عمرانی سیلوسازی که از سال ۱۳۹۶ آغاز شده بود اشاره کرد و افزود: سیستم اتوماسین صنعتی (PLC) و مانیتورینگ دما در این سیلو‌ها نیز نصب شده است و در سال جاری نیز باسازی سیستم‌های حرارت سنج و اجرای سیستم پست فشار متوسط در برخی از سیلو‌های کشور در دست اقدام است.

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *