رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

بررسی ظرفیت‌های ایران در توسعه صادرات به نیجریه/ رشد ۸ درصدی صادرات ایران به نیجریه در ۶ ماهه امسال

16:41 - 18 آبان 1400
کد خبر: ۷۷۲۸۴۷
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
مدیرکل دفتر عربی و آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران در دیدار با سفیر ایران در نیجریه ضمن بررسی آخرین وضعیت روابط تجاری دو کشور بر ضرورت افزایش تلاش‌ها و برنامه‌ریزی جهت توسعه صادرات به نیجریه در شرایط جدید بین‌المللی پسا کرونا تاکید کرد.
- بنا به اعلام روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، فرزاد پیلتن در دیدار با سفیر ایران در نیجریه در خصوص تسهیل تجارت با نیجریه، آمادگی سازمان توسعه تجارت ایران را در زمینه تبادل هیئت‌های تجاری، همکاری‌های نمایشگاهی و برگزاری اجلاس کمیسیون مشترک دو کشور و برقراری ارتباط بخش خصوصی با سفارت ایران در نیجریه اعلام کرد.
 
محمد علی بک، سفیر ا‌یران در نیجریه  با ابراز خرسندی از روند رو به رشد صادرات از ایران به نیجریه خواستار همکاری بیشتر سازمان توسعه تجارت ایران برای هدایت و تشویق بخش خصوصی کشورمان به استفاده از ظرفیت‌های بازار بزرگ و با جمعیت ۲۲۰ میلیونی و اکثریت مسلمان نیجریه در غرب آفریقا شد.
 
همچنین صادرات ایران به نیجریه در ۶ ماهه نخست سال جاری حدود ۴۴ میلیون دلار بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل نشان دهنده رشد ۸ برابری است. از مجموع این میزان صادرات، اوره مهمترین محصول صادراتی ایران به نیجریه بوده و پس از آن نیز تایر و خمیر‌های غذایی، بیسکوییت و سرنگ‌های تزریق انسانی از کالا‌های مهم صادراتی ایران به نیجریه به شمار می‌روند.
 
 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *