تلاش شورا‌های حل اختلاف برای صلح و سازش دعاوی مردم قابل تقدیر است

17:52 - 18 آبان 1400
کد خبر: ۷۷۲۸۴۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در بیستمین جلسه شورای معاونین دادگستری استان با تبریک فرا رسیدن سالروز تشکیل شورای حل اختلاف در کشور، این شورا را یکی از نهاد‌های مردمی موثر در امر صلح و سازش پرونده‌های قضایی دانست.
ناصر عتباتی، رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در بیستمین جلسه شورای معاونین دادگستری استان بیان داشت: اعضای شورا در بسیاری پرونده‌های حساس، اختلافات قومی و محله‌ای عملکرد ویژه و خاصی داشته اند، توانسته اند اختلافات چندین ساله را با درایت و توانمندی به سازش و دوستی متتهی کنند که واقعا جای تقدیر و تشکر دارد.

وی در ادامه به برخی مکارم اخلاقی اشاره کرد و گفت: ملایمت و اخلاق حسنه صبر و حوصله و بردباری کارکنان دستگاه قضایی باید زیاد باشد چرا که همین صبر و حوصله گاهی گره گشایی و کار‌ها را حل می‌کند.

عتباتی، از معاونین خواست تا در نظارت‌ها و بازرسی‌های خود سنت حسنه رسول الله و مکارم اخلاقی آن بزرگوار را به همکاران یادآور شوند.

وی افزود:بیشتر مراجعین به دادگستری اطلاعات حقوقی کافی ندارند و به این جهت درخواست‌هایی خارج از مقررات قانونی دارند که در برخی موارد موجب خستگی و سرآمدن صبر همکاران می‌شود که توصیه بنده به آنها توسل به اخلاق حسنه نبی مکرم اسلام در برخورد متواضعانه با مردم است، باید از این الگوی بزرگ جهان اسلام درس گرفت و با مردم مدارا کرد هر چند که نیاز به صرف انرژی مضاعف است.

عتباتی،به این نکته هم اشاره کرد که چنانچه مردم از ظرفیت وکلا و مشاوران حقوقی استفاده کنند هم کار‌های قضایی خود را به خوبی پیش می‌برند و هم موجب صرف انرژی بیهوده همکاران نمی‌شوند.

وی افزود: در اکثر مجتمع‌های قضایی مشاوران قضایی رایگان در واحد‌های ارشاد و معاضدت قضایی به منظور ارائه خدمات به مردم حضور دارند.

در ادامه دستورات طرح و اعضای شورا در خصوص آن‌ها به ارائه نظر پرداختند و نهایتا با تصویب مصوباتی جلسه به کار خود خاتمه داد.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *