ضرورت رعایت اصول ایمنی جهت حفظ جان کارگران معادن خراسان جنوبی

11:07 - 19 آبان 1400
کد خبر: ۷۷۲۷۸۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی با تأکید بر اهمیت رعایت اصول ایمنی و حفظ جان کارگران معادن، گفت: در آینده نزدیک چاه معدن قلعه زری شهرستان خوسف با رفع نواقص ایمنی فک پلمب خواهد شد.
- حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی در بازدید مسئولان قضایی استان خراسان جنوبی از معدن مس قلعه زری خوسف در راستای حمایت از تولیدکنندگان و سرمایه گذاران استان اظهار کرد: خراسان جنوبی ظرفیت‌های بسیار مهم در حوزه مختلف به خصوص در بخش معدن است.
 
رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی با اشاره به بازدید از معدن مس قلعه زری خوسف برای بررسی ضریب ایمنی آن، گفت: برخی از چاه‌های این معدن به دلیل ضریب ایمنی پایین توسط مقامات قضایی شهرستان خوسف پلمب بوده است که امروز وضعیت آن مورد بررسی قرار گرفت.
 
وی ادامه داد: تاکنون اقدامات خوبی معدن قلعه زری برای افزایش ضریب ایمنی کارگران این مجموعه انجام داده است، اما هنوز با رسیدن به ضریب ایمنی صد درصد فاصله دارد.
 
حجت الاسلام حمیدی با بیان اینکه با رفع نواقص ایمنی چاه‌های این معدن در آینده نزدیک فک پلمب خواهد شد، گفت: نیاز است در این زمینه اداره صمت و دیگر ادارات کل زیربط همکاری داشته باشند.
 
رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی با تأکید بر اهمیت رعایت اصول ایمنی و حفظ جان کارگران معادن، افزود: ایمنی و سلامت کارگران نباید فدای هیچ چیز حتی تولید شود، اما معتقدیم با حداقل ایمنی که در این منطقه حاصل خواهد شد این نگرانی‌ها مرتفع و معدن قلعه زری به تولید حداکثری خواهد رسید.
 
وی با اشاره به اینکه تولید و اشتغال از ضروریات کشور است، عنوان کرد: واحد‌های تولیدی نقش بسیار مهمی در تحقق منویات رهبر معظم انقلاب دارند و باید همه مسئولان برای کاهش مشکلات این واحد‌ها   و افزایش ظرفیت تولیدی آنان کمک کنند.
 
گفتنی است در حاشیه این بازدید رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی طی نشستی با کارگران معدن قلعه زری و اهالی روستای قلعه زری، خواسته‌ها و مشکلات کاری و معیشتی آنان را شنید و دستورات مقتضی جهت بهبود وضعیت زندگی مخصوصا مسکن آنان را صادر کرد.
 
این معدن در حال حاضر هیچگونه معوقه پرداختی به کارگران ندارد. از جمله مشکلات موجود اهالی روستای قلعه زری شهرستان خوسف نیز عدم حضور پزشک و امکانات درمانی، نبود جاده آسفالته مناسب و عدم تخصیص آرد به نسبت جمعیت روستا است.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *