بازدید رئیس کل دادگستری کرمان از شورا‌های حل اختلاف استان

17:27 - 18 آبان 1400
کد خبر: ۷۷۲۷۶۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان کرمان ضمن بازدید از شورا‌های حل اختلاف استان با اشاره به این مطلب که در سال گذشته ۱۸۰ هزار پرونده به شورا‌های حل اختلاف استان ارجاع شده است گفت: شورا‌های حل اختلاف بسیار تاثیرگذار بوده اند و مردم از اقدامات این شورا‌ها بسیار رضایت دارند.
- یدالله موحد، رئیس کل دادگستری استان کرمان در بازدید از شورا‌های حل اختلاف استان با اشاره به این مطلب که قوه قضاییه به دنبال حل مسائل مرتبط با دبیران و اعضای شورا‌های حل اختلاف است، بیان کرد: هر نهادی اگر متکی به مردم نباشد، کاری را پیش نخواهد برد، در سند تحول و تعالی قضایی نیز این مهم به صورت ویژه مورد توجه قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: قضات در شورا‌های حل اختلاف فرصت دارند که وقت کافی برای رسیدگی به پرونده‌ها را داشته باشند و از این فرصت برای توسعه سازش در پرونده‌ها استفاده کنند، اما در محاکم قضایی کمتر این فرصت ایجاد می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: راهکار‌های لازم برای عدم مراجعه طرفین پرونده به شورا‌های حل اختلاف در دستگاه قضایی استان کرمان اندیشیده شده تا طرفین پرونده خود را ملزم به حضور در جلسات شورا‌های حل اختلاف بدانند.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *