کاهش ورودی آب سدها نسبت به مدت مشابه سال گذشته

12:29 - 18 آبان 1400
کد خبر: ۷۷۲۷۲۳
دسته بندی: اقتصاد ، انرژی
مدیرکل دفتر اطلاعات داده‌های آب کشور با بیان اینکه از ابتدای مهرماه تاکنون ۱۶.۵ میلیمتر متوسط بارش دریافتی کشور بوده که نسبت به سال آبی قبل ۸ درصد کاهش داشته است گفت: امیدوارم با تدوام بارش‌ها و رعایت مردم بتوانیم بدون تنش از این مرحله عبور کنیم.
- «فیروز قاسم‌زاده» در ارتباط زنده تلویزیونی با اشاره به شرایط و وضعیت آب در سد‌ها گفت: از ابتدای مهرماه تاکنون ۱۶.۵ میلیمتر متوسط بارش دریافتی کشور بوده که نسبت به سال آبی قبل ۸ درصد کاهش داشته است.
 
مدیرکل دفتر اطلاعات داده‌های آب کشور بیان داشت: بیشترین بارش در استان‌های مازندران، گیلان و گلستان بوده است و بیشترین رشد را در استان‌های کرمان، قم و یزد تجربه کردیم.

وی گفت: در حال حاضر کاهش وروردی سد‌ها ۲۶ درصد، کاهش خروجی ۴۰ درصد و متوسط ۲۷ درصد مخازن ما نسبت به سال گذشته کمبود آب را تجربه می‌کنند.

مدیرکل دفتر اطلاعات داده‌های آب کشور با بیان اینکه ۳۵ درصد مخازن پر هستند گفت: البته عموم مردم این مقدار را نباید با ۱۰۰ درصد مقایسه کنند.

وی با اشاره به میزان ورود آب به سد‌ها در سامانه بارشی اخیر گفت: ۲۶۰ میلیون متر مکعب آب در سامانه بارشی اخیر وارد سد‌ها شده، اما کافی نیست و باید در بخش مصارف به ویژه کشاورزی که بخش عمده مصرف کشور را تامین می‌کند تمهیداتی دیده می‌شد، اما این اتفاق نیفتاد.

قاسم‌زاده گفت: با جلساتی که با وزارت جهاد کشاورزی داشتیم درباره کشت‌های پاییزه که کشاورزان بیشترین خسارت را متحمل شوند محدودیت‌ها را تبیین کردیم و تا حدودی امسال رعایت شده است. امید است با تدوام بارش‌ها بتوانیم این کمبود را جبران کنیم.

مدیرکل دفتر اطلاعات داده‌های آب کشور با بیان اینکه ۳۰۰ شهر در کشور با تنش آب شرب مواجه هستند اظهار کرد: آب مصرفی در کشاورزی با بخش شرب متفاوت و مدیریت مصرف در این بخش خیلی مهم است. امیدوارم با تدوام بارش‌ها و رعایت مردم بتوانیم بدون تنش از این مرحله عبور کنیم.
 

 


برچسب ها: بارش باران

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *