ورزشکارانی که عابربانک پدران‌شان شده‌اند؛ استعدادکُشی به بهانه دلسوزی

11:24 - 18 آبان 1400
کد خبر: ۷۷۲۶۷۰
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
والدین برخی از ورزشکاران به بهانه دلسوزی اقداماتی انجام می‌دهند که به ضرر فرزندانشان است.

- یکی از مهمترین مسائل و مشکلات جدی ورزش ایران در چند سال گذشته، عدم رسیدگی به قهرمانان و ورزشکاران است.  متاسفانه بسیاری از مدال‌آوران رویدادهای مهم آسیایی و جهانی با مشکلات معیشتی زیادی روبرو هستند و وظیفه مسئولان ارشد ورزش کشور است که به دنبال حل چنین معضلاتی باشند.

اما اتفاقاتی در چند وقت اخیر رخ داده که متاثر از این مسئله است. والدین برخی از ورشکاران با سوء‌استفاده از این جو عمومی تلاش می‌کنند با شو‌آف و بازی با احساسات مردم زمینه را برای جلب توجه و گرفتن امتیاز از مسئولان ایجاد کنند. این موضوع به خصوص در مورد برخی از کسانی که فرزندانشان توانسته‌اند در مسابقاتی صاحب مدال شوند بیشتر صدق می‌کند

کار به جایی رسیده که این افراد، فرزندانشان را در موقعیت‌هایی همچون کارگری و مشاغلی با سطح پایین مالی قرار می‌دهند و با ثبت تصاویر حضور فرزندانشان در حین کارگری به خواسته‌های خود که عموما مالی است برسند. کار به جایی رسیده که برخی از این افراد با ارسال این تصاویر به رسانه‌های زرد به دنبال شانتاژ رسانه‌ای هستند.

قطعا در این گونه موارد این فرزندان هستند که متضرر می‌شوند. چرا که تمرکز آنها بیشتر از اینکه روی ورزش حرفه‌ای متمرکز شود درگیر سناریوهای والدین خود می‌شوند. هر چند نمی‌توان همه تصاویری که از قهرمانان رشته‌های مختلف منتشر می‌شود را جعلی خواند؛ اما بخش قابل توجهی از آنها واقعیت ندارد.

اتفاق دیگری که در این خصوص به وفور دیده می‌شود تصمیمات نادرست والدین برای آینده حرفه‌ای فرزندان‌شان است. چندی پیش این موضوع در والیبال دیده شد و یکی از استعدادهای آینده‌دار والیبال ایران به خاطر ارتباط پدرش با دلالان دچار مشکلات زیادی شد و حتی آینده حرفه‌ای او هم به خطر افتاد.

به نظر می‌رسد برخی از والدین قهرمانان تصور می‌کنند وقتی فرزندانشان به سطحی از موفقیت در ورزش می‌رسند باید از آنها درآمدزایی شود تا اینگونه زحماتی که برای‌شان کشیده شده جبران شود؛ اما قطعا این موضوع باعث نابودی آینده حرفه‌ای این قهرمانان می‌شود. 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *