رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

نظرخواهی عمومی درباره پیش‌نویس «لایحه مسئولیت مدنی در قبال خسارت هسته‌ای»

16:36 - 17 آبان 1400
کد خبر: ۷۷۲۵۳۸
دسته بندی: سیاست
سازمان انرژی اتمی ایران از صاحب‌نظران، کارشناسان و اشخاص حقیقی و حقوقی دعوت می‌کند تا دیدگاه‌های انتقادی و اصلاحی در خصوص پیش‌نویس «لایحه مسئولیت مدنی در قبال خسارت هسته‌ای» را در راستای تکمیل و جامعیت لایحه مزبور برای این سازمان ارسال نمایند.

- بنا به اعلام دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای سازمان انرژی اتمی، سازمان انرژی اتمی ایران از صاحب‌نظران، کارشناسان و اشخاص حقیقی و حقوقی دعوت می‌کند تا دیدگاه‌های انتقادی و اصلاحی در خصوص پیش‌نویس «لایحه مسئولیت مدنی در قبال خسارت هسته‌ای» را در راستای تکمیل و جامعیت لایحه مزبور برای این سازمان ارسال نمایند.

سازمان انرژی اتمی ایران در راستای بند نهم سیاست‌های کلی قانون‌گذاری ابلاغی مقام معظم رهبری و منشور حقوق شهروندی، برای جلب مشارکت بیشتر عموم، ذی‌نفعان، دستگاه‌ها و نهاد‌های ملی و متخصصین، پیش‌نویس «لایحه مسئولیت مدنی در قبال خسارت هسته‌ای» ویرایش چهارم که از سال ۱۳۹۵ با بررسی اسناد بین‌المللی و مطالعات تطبیقی، شناسایی ضعف‌ها و خلأ‌های موجود در نظام حقوقی ایران آغاز و با مشارکت و همفکری صاحب‌نظران و متخصصان دستگاه‌های مرتبط، مشتمل بر پنج فصل و سی ماده تدوین‌شده است را قبل از تقدیم به دولت در معرض نظرخواهی عمومی قرار می‌دهد.

به همین منظور از صاحب‌نظران، کارشناسان و اشخاص حقیقی و حقوقی علاقه‌مند دعوت می‌شود تا دیدگاه‌های انتقادی و اصلاحی خود را نسبت به پیش‌نویس مذکور، بویژه در خصوص ضرورت تصویب قانون خاص، احکام پیش‌بینی‌شده، ضمانت اجرا‌های مقرر، کارآمدی و قابلیت اجرای قانون، مقدمات و لوازم تصویب و اجرای کارآمد آن، به آدرس اعلام شده ارسال کنند.

این اظهارنظر‌ها چه در فضای عمومی و چه در قالب مکاتبه با سازمان انرژی اتمی ایران می‌تواند در فرآیند بررسی، تکمیل و جامعیت پیش‌نویس لایحه مزبور مؤثر واقع شود.

علاقه‌مندان می‌توانند نظرات خود را به رایانامه majles@aeoi.org.ir یا به نشانی تهران – انتهای کارگر شمالی – سازمان انرژی اتمی ایران ـ دفتر امور مجلس و معاهدات هسته‌ای ارسال نمایند.

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *