رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

وزیر کار: درباره بیمه کارگران ساختمانی و بیمه قالیبافان با نمایندگان مجلس هم‌نظر هستیم

16:59 - 17 آبان 1400
کد خبر: ۷۷۲۵۳۷
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: دغدغه‌های نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی، در حوزه بیمه کارگران ساختمانی، بیمه قالیبافان، مسئله اشتغال، مسائل اداری مربوط به حوزه تعاون، کار و رفاه اجتماعی و... دغدغه خود ما هم هست.
حبرگزاری میزان- حجت اله عبدالملکی امروز در حاشیه جلسه کمیسیون‌ اجتماعی مجلس شورای اسلامی و در جمع خبرنگاران در خصوص نتیجه تشکیل این جلسات، گفت: حدود ۲ ساعت با اعضای محترم کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی و تعداد دیگری از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی گفت‌وگوی خوبی داشتیم.

وی بابیان این‌که نمایندگان مجلس شورای اسلامی دغدغه‌های مهمی در حوزه بیمه کارگران ساختمانی بیمه قالیبافان، مسئله اشتغال، مسائل اداری مربوط به حوزه تعاون، کار و رفاه اجتماعی و... دارند که در این جلسه مطرح شد، افزود: در ۲ ماه گذشته در این زمینه اقداماتی انجام‌شده است، اما به دلیل این‌که به‌تازگی کار ما شروع‌شده است انتظار نداریم که بخش زیادی از این اقدامات انجام شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: امیدواریم که انتظارات نمایندگان مجلس شورای اسلامی در لایحه بودجه ۱۴۰۱ درج شود و در ارتباط با حقوق معلولین و اجرای قانون معلولین که قانون بسیار عالی و مترقی است نیز منابعی را نیاز داریم که در لایحه بودجه ۱۴۰۱ دیده خواهد شد.

عبدالملکی اظهار کرد: بعضی از موارد در حوزه اشتغال ناظر به زیست‌بوم ملی اشتغال جمهوری اسلامی است که ما در هفته پیش در جلسه شورای عالی اشتغال از آن رونمایی کردیم و جزئیاتی را بیان کردیم و جلسه بعدی شورای عالی اشتغال با فاصله کمتر از یک ماه با حضور رئیس‌جمهور محترم برگزار می‌شود و در آن جلسه پرسش‌های استانی و منابع کلان تصویب خواهد شد که ان شاء الله نتیجه آن را نیز خدمت نمایندگان عزیز مجلس شورای اسلامی عرض خواهیم کرد.

وی در پایان تأکید کرد: به‌هرحال دغدغه‌های نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی، دغدغه خود ما هم هست و قبل از طرح سؤالات به روسای سازمان‌ها و معاونین وزارتخانه پیگیری این موارد ابلاغ‌شده بود  و در بخش‌هایی از این برنامه‌ها پیشرفت‌هایی داشته‌ایم که ان شاءالله با پیشرفت بخش‌های دیگر نیز در ماه‌های آینده آن‌ها را به استحضار کمیسیون اجتماعی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواهیم رساند.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *