معاون اقتصادی امیرعبداللهیان: افزایش روابط تجاری با اقلیم کردستان عراق دور از دسترس نیست

10:36 - 17 آبان 1400
کد خبر: ۷۷۲۳۶۳
دسته بندی: سیاست
معاون اقتصادی وزیر امور خارجه با اشاره به ظرفیت و زمینه‌های فراوان میان جمهوری اسلامی ایران با اقلیم کردستان، افزایش روابط تجاری فی‌مابین را دور از دسترس ندانست و از مقامات و مسئولین تشکل‌های اقتصادی خواستار همکاری و کمک هر چه بیشتر آن‌ها برای تحقق این امر شد.

- مهدی شوشتری با اشاره به نشست معاون اقتصادی رئیس جمهور در سرکنسولگری ایران در سلیمانیه عراق، در توییتی نوشت: مهدی صفری معاون اقتصادی وزارت خارجه یکشنبه ۱۶ آبان ماه در محل سرکنسولگری در نشستی با حضور استانداران سلیمانیه و حلبچه، روسای اتاق‌های بازرگانی سلیمانیه و حلبچه، رئیس اتحادیه صادرکنندگان و واردکنندگان اقلیم و روسای تشکل‌های اقتصادی و جمعی از تجار بزرگ این دو استان شرکت کرد.

سرکنسول ایران در سلیمانیه عراق اضافه کرد: در این نشست که اینجانب نیز حضور داشتم، مقامات و مسئولین اقتصادی حاضر با برشمردن برخی مشکلات و موانع موجود در روابط جاری فی‌مابین، خواستار حل مشکلات با هدف توسعه بیش از پیش روابط تجاری و اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران شدند.

وی افزود: معاون اقتصادی وزارت امور خارجه نیز با اشاره به ظرفیت و زمینه‌های فراوان میان جمهوری اسلامی ایران با اقلیم کردستان، افزایش روابط تجاری فی‌مابین را دور از دسترس ندانست و از مقامات و مسئولین تشکل‌های اقتصادی خواستار همکاری و کمک هر چه بیشتر آن‌ها برای تحقق این امر شد.

شوشتری تصریح کرد: صفری همچنین با اشاره به توان بالای شرکت‌های ایرانی و کیفیت برتر محصولات تولیدی آنها، امادگی شرکت‌های ایرانی برای سرمایه‌گذاری مشترک در اقلیم کردستان را اعلام کرد.

معاون اقتصادی امیرعبداللهیان: افزایش روابط تجاری با اقلیم کردستان عراق دور از دسترس نیست

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *