دلایل سقوط جرثقیل در مسجدالحرام از زبان چهره ماندگار مهندسی معماری

11:42 - 25 شهريور 1394
کد خبر: ۷۷۲۱۵
خبرگزاری میزان- چهره ماندگار مهندسی معماری در گفت‌وگوی ویژه خبری نقص فنی، رعایت نکردن ضوابط ایمنی و بازکردن بتن‌های مهارکننده جرثقیل را از جمله دلایل سقوط جرثقیل در مسجد الحرام اعلام کرد.

دلایل سقوط جرثقیل در مسجدالحرام از زبان چهره ماندگار مهندسی معماریبه گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری میزان، محمود گلابچی در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما به تشریح دلایل سقوط جرثقیل در مسجدالحرام پرداخت و گفت: نقص فنی، رعایت نکردن ضوابط ایمنی و بازکردن بتن‌های مهارکننده جرثقیل دلایل سقوط این وسیله در مسجد الحرام بود.

وی ادامه داد: براساس قوانین بین‌المللی این تجهیزات حریم دارند و نباید تا شعاع مشخصی از اطراف آنها جمعیت حضور داشته باشد.

چهره ماندگار مهندسی معماری با تاکید بر این که وجود ده جرثقیل در اطراف مسجد الحرام درایام حج پذیرفتنی نیست و باید برچیده می‌شدند، گفت: جرثقیل‌های اطراف مسجد الحرام ساخت شرکتی سوییسی هستند که شرکت ساختمانی بن لادن از آنها استفاده می کند.

گلابچی با بیان اینکه بر اساس قوانین بین المللی اگر در محلی بیش از سیصد نفر حضور داشته باشند به کار گیری این جرثقیل ها باید با بیشترین ضریب ایمنی باشد و در مقابل بادی با سرعت 150 کیلومتر در ساعت نیز مقاوم باشند، افزود: بیشترین سرعتی که برای باد در مکه در آن زمان اعلام شده 95 کیلومتر در ساعت بوده است.

گفتنی است پادشاه عربستان سعودی دستور حذف شرکت بن‌لادن را از انجام پروژه‌های ساختمانی این کشور و پیگرد قانونی و مجازات اعضای هیأت مدیره این شرکت را صادر کرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *