رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

کمیته بررسی دستمزد کارگران به‌زودی فعال می‌شود/ مخالفت با جایگزینی بن‌کالا با پرداخت نقدی

22:34 - 15 آبان 1400
کد خبر: ۷۷۲۰۱۱
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
نماینده کارگران در شورای عالی کار گفت: برای بررسی سه جانبه وضعیت معیشتی کارگران کمیته دستمزد به زودی آغاز به کار خواهد کرد.

علی خدایی در گفت‌وگو با میزان، در خصوص نتایج برگزاری جلسه شورای عالی کار که عصر روز شنبه پانزدهم آبان ماه باحضور وزیر تعاون، کار ورفاه اجتماعی، ونمایندگان کارگران وکارفرمایان برگزارشد، گفت: یکی از موضوعات مطرح شده در این جلسه پیشنهاد حذف اعطای بن نقدی به کارگران و جایگزینی آن با بن کالا بود که از سوی صندوق کارآفرینی امید مطرح شده بود، اما با اعتراض گروه کارگری این پیشنهاد رد شد و کماکان همان پرداخت نقدی به کارگران ادامه پیدا خواهد کرد.

وی افزود: مشکلات معیشتی کارگران و تکالیف قانونی در جلسه شورای عالی امروز کار مطرح شد.

نماینده کارگران در شورای عالی کار ادامه داد: خروجی جلسه شورای عالی در این باب تشکیل کمیته دستمزد برای بررسی سه‌جانبه وضعیت معیشتی کارگران بود که این کمیته به زودی شروع به کار خواهد کرد.

خدایی بیان کرد: از دیگر مصوبات جلسه شورای عالی کار برگزاری منظم جلسات این شورا در شنبه‌های هفته سوم هر ماه بود؛ که این جلسات به طور مستمر برگزارخواهد شد.

این فعال جامعه کارگری در پایان تاکید کرد: با توجه به طرح مشکلات معیشتی کارگران در جلسه امروز شورای عالی کار قرار شد تشکل‌ها و نمایندگان کارگری راهکار‌های خود را برای حل مشکلات جامعه کارگری به صورت دقیق در جلسه آتی شورای عالی کار ارائه دهند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *