صادرات بیش از ۲۷۰ هزار کیلوگرم کالا از "افغانستان" به خراسان جنوبی

11:03 - 25 شهريور 1394
کد خبر: ۷۷۱۹۷
مدیرکل گمرک خراسان جنوبی گفت: در ۵ ماهه نخست امسال ۲۷۲ هزار و ۸۳۰ کیلوگرم کالا از کشور افغانستان به خراسان جنوبی صادر شده است.
صادرات بیش از ۲۷۰ هزار کیلوگرم کالا از به گزارش گروه فضای مجازی ، محمدعلی خاشی اظهار داشت: در 5 ماهه نخست امسال تعداد 6 فقره اظهارنامه وارداتی به ارزش 213 هزار و 304 دلار و به وزن 272 هزار و 830 کیلوگرم تشکیل شده است.
 
وی افزود: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر تعداد اظهار نامه 57 درصد، از نظر وزن 51 درصد و از نظر ارزش دلاری 18 درصد کاهش داشته است.
 
مدیرکل گمرک خراسان جنوبی عمده اقلام وارداتی به استان را شامل شاهدانه بوداده، گوسفند زنده و تخم اسپند تشکیل می‌دهد که این اقلام از کشور افغاستان به گمرک خراسان جنوبی وارد شده است.
 
خاشی با اشاره به میزان امانات پستی از ابتدای امسال تعداد 30 فقره اظهار نامه صادراتی به ارزش 673 دلار و به وزن 70 کیلوگرم تشکیل شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است و عمده کالاهای صادر شده شامل زعفران، پسته، مغز گردو و نبات بوده است.
 
وی بیان کرد: همچنین در طی این مدت 111 فقره اظهارنامه وارداتی امانات پستی به ارزش 3 هزار و 889 دلار  و به وزن 188 کیلوگرم تشکیل شده که عمده کالاهای وارداتی شامل گوشی تلفن همراه، لباس زنانه، ساعت مچی، کفش و اسباب بازی بوده است.
 
مدیرکل گمرک خراسان جنوبی افزود: کشورهای مبدأ و مقصد امانات پستی شامل کشورهای چین، انگلستان، استرالیا، هلند و ژاپن است.
 


: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود. 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *