از کشف بره آهو تا میمون در شهرستان ورامین

14:28 - 15 آبان 1400
کد خبر: ۷۷۱۸۹۰
رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ورامین از کشف یک قلاده میمون و یک بره آهو از دو منزل مسکونی در حوزه این شهرستان خبر داد.

- بنا بر اعلام روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، عزیز عبدلزاده با اعلام این خبر گفت: با توجه به گزارش‌های مردمی مبنی بر نگهداری از یک قلاده میمون در یکی از منازل مسکونی در داخل شهرستان، مامورین این اداره با پیگیری‌های لازم و اخذ دستور مرجع محترم قضایی به محل مورد نظر مراجعه و اقدام به کشف و ضبط این میمون کردند.

وی افزود: همچنین چندروز پیش نیز یک راس بره آهو از یک منزل مسکونی کشف و ضبط و به اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران تحویل داده شد.

رییس اداره محیط زیست شهرستان ورامین با بیان این که هر دو این گونه‌های جانوری بصورت غیر مجاز نگهداری می‌شدند، تصریح کرد: نگهداری و جابجایی هرگونه حیات وحش باید با مجوز از سازمان محیط زیست صورت پذیرد و در غیر اینصورت و عدم صدور مجوز، تخلف محسوب شده و برابر قانون مجازات و جریمه در پی دارد.  

این گزارش همچنین می‌افزاید: روابط عمومی اداره محیط زیست شهرستان ورامین از شهروندان خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلف در حوزه حیات وحش، بلافاصله موضوع را به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان و یا سامانه ۱۵۴۰ اطلاع دهند.


برچسب ها: محیط زیست

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *