بازدید معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه از کانون اصلاح و تربیت کرمان

10:07 - 15 آبان 1400
کد خبر: ۷۷۱۷۶۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه از کانون اصلاح و تربیت استان کرمان در ماهان بازدید کرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین قدرتی، معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه با همراهی رئیس کل دادگستری استان کرمان، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری، رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری و جمعی از مسئولان استانی از کانون اصلاح و تربیت کرمان در ماهان بازدید کرد.

در جریان بازدید از کانون اصلاح و تربیت ضمن بازدید از خوابگاه‌های مددجویان کانون، از هواخوری، مرکز بازی و تفریح، مرکز بهداشت و درمان، باشگاه ورزشی، کارگاه‌های مشاوره و‌ مددکاری و کارگاه کامپیوتر بازدید شد.

بررسی روند ارتباط الکترونیکی مددجویان این کانون با خانواده آن‌ها (ملاقات برخط) نیز از دیگر بخش‌های این بازدید بود.

همچنین در این بازدید رسیدگی تخصصی پزشکی به مشکلات بینایی یکی از مددجویان کانون نیز از سوی رئیس کل دادگستری استان کرمان مورد تاکید قرار گرفت.

مسئولان قضایی استان کرمان و کشور در جریان این بازدید به صورت تلفنی و ویژه نسبت به بررسی و حل مشکلات مددجویان اقدام کردند، دستورات قضایی لازم برای حل مشکلات حقوقی و قضایی تعدادی از این مددجویان صادر شد.

معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه در این بازدید اظهار کرد: امکانات موجود در کانون اصلاح و تربیت کرمان به نسبت سایر استان‌های کشور در وضعیت بسیار مطلوب و مناسبی قرار دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین قدرتی، در جریان بازدید از کتابخانه کانون اصلاح و تربیت تاکید کرد: سوق دادن و ترغیب نوجوانان و جوانان حاضر در کانون اصلاح و تربیت به کتاب‌خوانی می‌تواند زمینه را برای پیشگیری از ارتکاب مجدد جرم و نیز بازسازی شخصیت اجتماعی آن‌ها فراهم کند.

وی خطاب به مددجویان کانون اصلاح و تربیت ماهان تصریح کرد: از فرصت‌های موجود خود نهایت استفاده را کنید تا پس از آزادی بتوانید مسیر زندگی خود را عوض کنید، زیرا هنوز جوان هستید و هر گونه تغییر در سبک و روش زندگی در جوانی بهتر از سایر دوره‌های زندگی ممکن است.

وی در ادامه بر استفاده از ظرفیت‌های انجمن حمایت از زندانیان و ستاد دیه به منظور ایجاد زمینه آزادی مددجویان کانون اصلاح و تربیت تاکید کرد.

یدالله موحد، رئیس کل دادگستری استان کرمان نیز در سخنانی تاکید کرد: مددکاران بسیار خوبی در کانون اصلاح و تربیت مشغول‌ پیگیری امورات مربوط به مددجویان هستند.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *