ایستگاه متروی ندامتگاه تهران بزرگ راه اندازی خواهد شد

9:29 - 15 آبان 1400
کد خبر: ۷۷۱۷۴۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
شهردار تهران در بازدید از ندامتگاه تهران بزرگ و اردوگاه فشافویه، ضمن تاکید بر حمایت شهرداری از خانواده‌های زندانیان، از احداث ایستگاه مترو و ایجاد فرهنگسرا و ایستگاه آتش نشانی خبر داد.
علیرضا زاکانی، شهردار تهران به منظور بررسی وضعیت رفاهی زندانیان و رفع مشکلات حوزه زندان ها، به ندامتگاه تهران بزرگ و اردوگاه فشافویه رفت.

شهردار تهران صبح روز جمعه برای کمک به حوزه زندان و زندانبانی با همراهی عبداله مرتضوی معاون سلامت، اصلاح و تربیت، ناصر حاج محمدی مدیر کل دفتر فنی عمرانی، سعید شاکر مدیر کل دفتر نوسازی و تحول اداری سازمان زندان‌ها در ندامتگاه تهران بزرگ و اردوگاه فشافویه حضور یافت.

در این دیدار که علی رستمی مدیر کل زندان‌های استان تهران نیز حضور داشت، مشکلات این دو مرکز از جمله دوری و تردد کارکنان و خانواده‌های زندانیان، عملیات تعریض جاده و ساخت سالن ملاقات جدید، سختی آب و فرسایش‌های سریع سیستم‌های آب رسانی و موارد دیگر مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

این بازدید که در ادامه حضور روز پنجشنبه محمدمهدی حاج محمدی رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور در دفتر شهردار تهران و دعوت وی صورت گرفته بود، موجب آشنایی بیشتر مسئولان عالی شهر تهران با وضعیت خدماتی، رفاهی و تربیتی زندان‌ها می‌شود.

شهردار تهران با مثبت ارزیابی نمودن اقدامات صورت گرفته در بخش‌های بهداشتی، درمانی، فرهنگی و آموزشی در این دو مرکز گفت: لازم است با تمام امکانات شهری برای حمایت از خانواده‌های زندانیان تلاش کنیم.

علیرضا زاکانی ادامه داد: زندان جزء جدایی ناپذیر جامعه است و موجب برقراری نظم و امنیت شهروندان می‌شود.

وی در خصوص ساخت ایستگاه مترو جهت سهولت رفت و آمد خانواده‌های زندانیان، ایجاد ایستگاه آتش نشانی، فرهنگسرا و تصفیه خانه آب قول مساعد داده، ابراز امیدواری نمود شهرداری عملیات آسفالت محوطه بیرونی و داخلی ندامتگاه تهران بزرگ و اردوگاه فشافویه را به زودی انجام دهد.

زاکانی، همچنین گفت: کمک‌های آموزشی و فرهنگی در اختیار زندانیان به ویژه مددجویان زن قرار خواهد گرفت.

علی رستمی مدیر کل زندان‌های استان تهران در حاشیه این بازدید بیان داشت: پدیده زندان، برای جامعه خوشایند نیست، ولی با کمی تامل می‌توان به این نتیجه رسید که هر جا خانواده و جامعه به وظیفه تربیتی اش عمل نکرده، یک نفر به مجموعه زندان اضافه شده است.

رستمی ادامه داد: اگر زندان نباشد، جامعه و اجتماع امنیت ندارد، آزاد بودن یک قاتل یا سارق موجب سلب آسایش شهروندان می‌شود، اما با این حال تلاش می‌شود زندان آخرین مرحله در مجازات‌ها باشد.

وی همچنین گفت: زندان نباید در مقابل کم کاری تربیتی خانواده و جامعه تنها بماند و مسئولیت اصلاح زندانی را بر دوش بکشد.

رستمی افزود: تمام نهاد‌های شهری و اجتماعی، اندیشمندان و نیکوکاران باید به عرصه کارزار تربیتی وارد شده، زندانی را به مسیر درست زندگی هدایت نموده، وی را مورد پذیرش قرار دهند.

او در پایان حضور مسئولان عالی شهر و استان تهران در زندان‌ها را نقطه آغاز تعامل سازنده و بازگشت سالم زندانیان به جامعه دانست و گفت: هر چه این حضور‌ها بیشتر باشد، مشکلات زندان‌ها حل شده، بجای دغدغه آبرسانی و دیگر امور رفاهی بر آموزش، تربیت و حرفه آموزی تمرکز خواهیم داشت.

بنا به این گزارش، شهردار تهران و مسئولان سازمان زندان‌ها در ادامه به اردوگاه کاردرمانی فشافویه رفته، وضعیت نگهداری معتادان متجاهر شهری و روش‌های درمان اعتیاد در این مرکز را نیز بررسی نمودند.

شهردار تهران در بازدید از کارگاه‌های اشتغال و حرفه آموزی ندامتگاه فشافویه که معتادان متجاهر مشغول به کار بودند، این اقدام را ارزشمند خواند و مورد تقدیر قرار داد.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *