صیفی: عملکرد خوب رعد پدافند در لیگ بسکتبال دور از انتظار نبود/ تیم‌های نظامی حق استفاده از بازیکن خارجی را ندارند

7:45 - 15 آبان 1400
کد خبر: ۷۷۱۶۶۶
دسته بندی: ورزشی ، توپ و تور
سرمربی تیم بسکتبال رعد پدافند هوایی گفت: درخواست کردیم قانونی بگذارند که تیم‌های دیگر هم با بازیکنان خارجی مقابل ما بازی نکنند که مورد موافقت واقع نشد.

سجاد صیفی در گفت‌وگو با میزان، درباره عملکرد قابل قبول تیم رعد پدافند هوایی تهران در لیگ برتر بسکتبال اظهار داشت: در دو دیدار سخت در ابتدای فصل مقابل دو تیم قدرتمند مهرام تهران و شمیدر قم با اینکه بازی بسیار خوبی را به نمایش گذاشتیم، شکست خوردیم. پس از این دو دیدار ریکاوری بسیار خوبی داشتیم و با پیگیری مجدانه تمرینات موفق شدیم در بازی‌های بعدی مقابل تیم‌های قدرتمند آویژه صنعت مشهد و اکسون تهران به دو پیروزی ارزشمند دست یابیم تا جایگاهمان در جدول را بهبود ببخشیم.

وی افزود: تیم آویژه صنعت هم از بازیکنان خارجی خوبی بهره می‌برد و هم روی نیمکتش از یک مربی خارجی و کاربلد استفاده می‌کند و از سوی دیگر تیم اکسون حریف بسیار جنگنده‌ای بود، ولی با انگیزه بالایی که بازیکنانم داشتند و با هماهنگی خوبی که داریم توانستیم روند نتایج تیم را تغییر دهیم و در مسیر برد قرار بگیریم.

سرمربی تیم بسکتبال رعد پدافند هوایی در واکنش به اینکه در سال‌های قبل تیم‌های نظامی نتایج خوبی در لیگ برتر بسکتبال نگرفته‌اند، خاطرنشان کرد: تمریناتمان را خیلی زود شروع کردیم و پیش از آغاز لیگ در مشهد و قشم اردو داشتیم و به همین دلیل کسب این برد‌ها تا به این جای لیگ برایمان دور از انتظار نبود، زیرا بسیار خوب تمرین کرده بودیم. تیم‌های نظامی با هدف کمک به ورزش قهرمانی فعالیت می‌کنند و در تلاشند تا بازیکنانی که در حال گذراندن خدمت سربازی هستند از ورزش دور نمانند.

وی افزود: بازیکنانی هم که در تیم‌های نظامی بازی می‌کنند سرباز هستند و طبیعی است که شاید در یک فصل یک تیم نظامی به دلیل در اختیار نداشتن بازیکنان ملی‌پوش از رده‌های مختلف ضعیف باشد و یا در سال بعدش به دلیل داشتن بازیکنان توانمند و ملی‌پوش تیمی خوب را راهی مسابقات کنند. در حال حاضر در تیم رعد پدافند در این فصل بازیکنانی مانند عدنان دورقی، حسین مکاریان، اسحاق حاتمی‌فر و علی نصیری حضور دارند که قبلا در رده‌های سنی تیم ملی بسکتبال حضور داشته‌اند.

صیفی در پایان با اشاره به در اختیار نداشتن بازیکنان خارجی گفت: طبق قانون تیم‌های نظامی حق استفاده از بازیکنان خارجی را ندارند و همین باعث شد تا نسبت به تیم‌های دیگر با یک چالش مواجه باشیم. حتی درخواست کردیم قانونی بگذارند که تیم‌های دیگر هم با بازیکنان خارجی مقابل ما بازی نکند که مورد موافقت واقع نشد. بازیکنان خارجی کمبود‌ها را جبران می‌کنند برای نمونه اکنون سجاد سلمانی را که از ناحیه آشیل پا مصدوم شد تا انتهای فصل در اختیار نداریم و محمد طالبی هم به دلیل آسیب دیدگی از ناحیه گردن در بازی با آویژه صنعت فعلا امکان بازی ندارد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *