رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

مجیدی و فجر با هم برگشتند!/ خاطره بازی با استقلال لیگ سیزدهم

0:45 - 14 آبان 1400
کد خبر: ۷۷۱۵۳۵
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
سرمربی استقلال در هفته چهارم لیگ برتر فوتبال، امروز مقابل رقیب محبوبش قرار خواهد گرفت.

- تیم فوتبال استقلال عصر امروز مهمان تیم تازه لیگ برتری شده فجرسپاسی خواهد بود. تیمی که از نخستین دوره‌ی لیگ برتر (فصل ۸۱-۸۰) تا لیگ سیزدهم (فصل ۹۳-۹۲) تنها در یک دوره (لیگ دهم) غایب بود، اما به یکباره دچار اُفول شد و پس از سقوط به لیگ یک، ۷ فصل از سطح اول فوتبال ایران دور بود تا اینکه سرانجام فصل پیش موفق شد با هدایت علی‌اصغر کلانتری به سطح اول فوتبال ایران (لیگ برتر) بازگردد.

آخرین تقابل استقلال و فجر سپاسی به لیگ سیزدهم و آخرین حضور فجر در این رقابت‌ها باز می‌گردد. در آن فصل آبی‌های پایتخت موفق شدند در هر دو بازی رفت و برگشت تیم شیرازی را شکست دهند. شاگردان قلعه‌نویی بازی رفت را در ورزشگاه حافظیه شیراز با نتیجه ۴ بر ۲ و بازی برگشت را در ورزشگاه آزادی با نتیجه یک بر صفر به پایان بردند.

هواداران استقلال لیگ سیزدهم را خیلی خوب به خاطر دارند؛ فصلی که استقلال شاهد اختلافات زیادی بین ستاره‌های خود بود و در پایان ستاره‌هایی چون مجتبی جباری، فرهاد مجیدی، پژمان منتظری و جواد نکونام از این تیم جدا شدند. حضور مجیدی در لیگ سیزدهم تنها چند ماه دوام داشت و او در میانه‌های راه و تاریخ ۷ آبان ۹۲ مقابل مس کرمان برای همیشه پیراهن استقلال را از تن به در کرد و فوتبال حرفه ای خود را به پایان برد.

فجر سپاسی هم چند ماه پس از خداحافظی مجیدی از فوتبال، از لیگ برتر خداحافظی کرد و هفت سال در لیگ یک به رقابت مشغول شد.

مجیدی در آن فصل و در بازی رفت فجر - استقلال که با نتیجه‌ی ۴ بر ۲ به سود آبی‌ها به پایان رسید، زننده یکی از گل‌های تیمش در ورزشگاه حافظیه شیراز بود. ۳ گل دیگر را نکونام، قاضی و عمران زاده به ثمر رساندند.

حالا پس از گذشت ۸ سال از آن روزها، مجیدی سرمربی استقلال است و برای اولین بار است که لیگ را با تیم محبوبش استارت می‌زند. در سوی دیگر فجر سپاسی هم پس از ۷ فصل دوباره به لیگ برتر بازگشته و چهارمین رقیب مجیدی در لیگ بیست و یکم است.

سرمربی آبی‌ها در دوران بازی خود موفق شده ۵ بار در لیگ برتر دروازه فجر سپاسی را باز کند و برترین گلزن رقابت‌های بین دو تیم است. حالا امیدهای مجیدی به شاگردانش است تا این کار مهم را انجام داده و بهترین شروع استقلال در لیگ برتر را رقم بزنند.

فجرسپاسی - استقلال | هفته چهارم لیگ برتر | ساعت ۱۶ | ورزشگاه حافظیه شیراز



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *