رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

مشاورین خانواده از طریق ارائه خدمات مشاوره‌ای و با نگاه دلسوزانه و مسئولانه خود تلاش کنند حریم خانواده حفظ شود

15:01 - 13 آبان 1400
کد خبر: ۷۷۱۴۸۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
مراسم تحلیف و سوگند مشاورین خانواده مرکز وکلا، کارشناسان رسمی ومشاوران خانواده قوه قضائیه آذربایجان غربی با حضور رئیس کل دادگستری این استان در ارومیه برگزار گردید.

- ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در مراسم تحلیف و سوگند مشاوران خانواده قوه قضاییه استان ضمن گرامیداشت سالروز ۱۳ آبان گفت، ۱۳ آبان سال‌های ۱۳۴۳، ۱۳۵۷ و ۱۳۵۸ یک تاریخ خاطره‌انگیز و حساس در تاریخ انقلاب می‌باشد و ما باید حافظ و پاسدار این ارزش‌ها و دستاورد‌ها که امنیت آرامش امروز ما حاصل این شهادت‌ها و از خودگذشتگی هاست، باشیم.

عتباتی در ادامه اظهار داشت، مسئولیت مشاوره خانواده یک مسئولیت خطیری است، چرا که خانواده‌ها مهمترین ارکان نظام و جامعه هستند و باید مشاورین خانواده از طریق ارائه خدمات مشاوره‌ای و با نگاه دلسوزانه و مسئولانه خود تلاش کنند حریم خانواده حفظ شود.

وی با اشاره به اهمیت حفظ بنیان خانواده ادامه داد، اگر مشکل و پرونده دعاوی خانواده‌ای با سازش حل نشود ده‌ها مشکل، ناهنجاری و آسیب اجتماعی مانند، فرزندان طلاق و بلاتکلیفی زوجین در پی فروپاشی یک زندگی ایجاد خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان در پایان به مشاوران خانواده تاکید کرد، حتماً ارتباط خود را با معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تقویت کنند و از ظرفیت‌های موجود استفاده و به دستگاه قضایی در حل و فصل اختلافات و مشکلات خانواده‌ها و در نهایت حفظ بنیان خانواده‌ها که امروز خیلی مهم و ضروری است، کمک کنند.

عباسی سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان نیز در ابتدای جلسه گفت، از ۲۰ دعوی نخست در کشور، مجموع ناهنجاری‌ها و دعاوی در حوزه خانواده شامل طلاق‌های توافقی، مطالبه مهریه، تمکین و سایر دعاوی مرتبط به خانواده، رتبه دوم کشوری را به خود اختصاص داده‌اند.

وی افزود، افزایش آمار طلاق و اختلافات خانوادگی در جامعه زمینه‌ساز ناهنجاری‌ها و جرایم دیگری است و بیشتر این اختلافات ناشی از هیجانات زودگذر و لجبازی و به عبارت دیگر عدم داشتن مهارت‌های ارتباطی میباشد، به همین دلیل قانون‌گذار در سال ۹۱ مصوب نموده که مراکز مشاوره خانواده در راستای سازش و مشاوره به زوجین در دعاوی خانوادگی ایجاد شود و در این خصوص در استان بعد از طی مراحل آزمون، مصاحبه و گزینش، ۵۳ نفر مشاور خانواده جذب گردیده که مراسم تحلیف ۳۵ نفر از این مشاوران در اسفند ماه سال ۹۹ برگزار و امروز نیز شاهد تحلیف ۱۲ نفر دیگر هستیم و امیدواریم با شروع به کار این عزیزان شاهد کاهش اختلافات خانوادگی در استان باشیم.

شایان ذکر است در پایان این مراسم، مشاوران خانواده حاضر سوگندنامه خود را قرائت و احکام خود را دریافت نمودند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *