رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

مختومه شدن ۷۰ درصد پرونده‌های معوق سازمان قضایی نیرو‌های مسلح آذربایجان غربی

14:54 - 13 آبان 1400
کد خبر: ۷۷۱۴۷۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
با تشکیل کارگروه رسیدگی به پرونده‌های مسن و معوق در سازمان قضایی نیروهای مسلح آذربایجان غربی، حدود ۷۰ درصد پرونده‌های معوق مختومه شدند.

- ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی در جلسه شورای قضایی استان که به میزبانی سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان برگزار می‌شد با گرامیداشت ایام آلله ۱۳ آبان و یاد وخاطره شهدای دانش آموز گفت ۱۳ آبان حماسه‌ای ماندگار وتسخیر لانه جاسوسی آمریکا افتخاری بی نظیر در تاریخ انقلاب اسلامی می‌باشد.

عتباتی اضافه کرد، در طول ۴۳ سال حاکمیت نظام اسلامی، دشمن تمام توان خود را بکار گرفته تا با دشمنی و کینه توزی بین مردم و رهبری و بین مردم و انقلاب رخنه ایجاد نماید، اما مردم همواره در پشت انقلاب ایستاده اند و به همین جهت نظام اسلامی با حمایت این مردم شریف توانسته همه دشمنی‌های استکبار جهانی را خنثی نماید که آخرین نمونه را در هفته قبل در ایجاد اختلال در جایگاه‌های پمپ بنزین بود که خنثی شد.

رئیس عدلیه استان سپس به جایگاه سازمان قضائی نیرو‌های مسلح اشاره وگفت این سازمان در امر پیشگیری از وقوع جرم و کاهش ورودی پرونده‌ها یک سازمان موفق بوده است.

وی افزود، جدیت در برگزاری مستمر کلاس‌های آگاهسازی، حضور میدانی در یگان‌های مسلح، نظارت و‌مراقبت و اجرای سیاست‌های پیشگیری از وقوع جرم عوامل مهم در توفیق سازمان قضائی نیرو‌های مسلح محسوب میشود.

وی با اشاره به ارزش و اهمیت امنیت پایدار در کشور افزودند، قطعا بخشی از این احساس امنیت که ما امروز شاهد آن هستیم در نتیجه اقدامات موثر سازمان قضائی نیرو‌های مسلح بوده و اگر یگان‌های مسلح با فراغ بال ماموریت‌های خطیرشان را انجام میدهند حاکی از این امر است که سازمان قضائی نیرو‌های مسلح در تقویت نیرو‌ها موفق بوده است.

در ادامه رضا صمیمی رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان گفت، شورای قضایی در استان‌ها یکی از اقدامات ابتکاری مرحوم آیت الله شاهرودی بوده که توانسته است همه مجموعه‌های وابسته به قوه قضائیه را در این جلسات دور هم آورده و آثار و برکات فراوانی داشته است.

صمیمی با تجلیل از تدابیر رئیس کل دادگستری استان در حمایت از کسب و کار‌های تعطیل شده استان یاد آوری نمود، امروز شاهد یک حرکت مبارک و جدی از سوی مجموعه دستگاه قضایی استان در حمایت از فضای کسب و کار هستیم و خوشبختانه این اقدامات در سطح استان برکات فراوانی داشته و بسیاری از کسب و کار‌ها و واحد‌های تولیدی تعطیل مجددا بازگشایی شده اند.

رئیس سازمان قضایی استان آذربایجان غربی در ادامه عملکرد این سازمان در سال ۹۹ و سال ۱۴۰۰ را ارائه کرده و گفت در ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۰ به میزان ۱۳ درصد کاهش ورودی پرونده داشته ایم.

وی افزود سال ۹۹ سازمان قضایی استان در حوزه آموزش و پیشگیری از وقوع جرم و روابط عمومی و‌فرهنگی در سطح کشور حائز رتبه‌های برتر شده و از جمله مهمترین اقدامات سال قبل میتوان به تشکیل کارگروه رسیدگی به پرونده‌های مسن و معوق که حدود ۷۰ درصد پرونده‌های معوق در اجرای این طرح مختومه شدند و طرح بازگشت به سنگر سربازان فراری که در نتیجه احرای این طرح هم حدود ۷۶ درصد سربازان فراری که دارای پرونده بودند بازگشته و پرونده هایشان رسیدگی شد و در سال جاری در شش ماهه نخست ۳۸۸ کلاس آگاهسازی در یگان‌ها برکزار شده و حدود ۱۵۴۴۰ نفر بعنوان فراگیران کلاس‌های حقوقی بوده اند.

در ادامه جلسه اعضای خاضر در خصوص دستورات جلسه مطالبی بیان ومصوبااتی به امضای حاضران رسید.

شایان ذکر است عتباتی در ابتدای ورود به سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان با حضور در دفتر قضات وکارکنان آن با ایشان دیدار و از قسمت‌های مختلف سازمان دیدن کرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *