توسعه حل اختلاف استان فارس در صدر رتبه‌بندی استان‌های کشور قرار گرفت

9:36 - 13 آبان 1400
کد خبر: ۷۷۱۳۶۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
در رتبه بندی توسعه حل اختلاف استان‌های کشور در سال ۹۹ که با بررسی ۳۲ شاخص کمی و کیفی انجام می‌شود؛ استان فارس در جایگاه اول این رتبه بندی در کشور قرار گرفت.

- در رتبه بندی توسعه حل اختلاف استان‌های کشور در سال ۹۹ که با بررسی ۳۲ شاخص کمی و کیفی انجام می‌شود؛ استان فارس در جایگاه اول این رتبه بندی در کشور قرار گرفت.

رئیس کل دادگستری استان فارس با اعلام این خبر با اشاره به اینکه استان فارس با وجود مردمانی نجیب و اصیل و توجه به توصیه قرآن کریم مبنی بر اصلاح ذات البین ظرفیت عظیمی در مصالحه پرونده‌های وارد شده به شورا‌های حل اختلاف دارند گفت: این امر با همت وتلاش قضات و کارکنان توسعه حل اختلاف استان باعث گردید بار دیگر در قله قرار گرفتن استان فارس در کشور را به اثبات برساند و ضمن مصالحه بیش از ۶۵ هزار فقره پرونده در سال ۹۹ جایگاه اول کشور را به خود اختصاص دهد.

حجت الاسلام والمسلمین سیدکاظم موسوی با تأکید بر اینکه صدرنشینی استان فارس در سازش و اخذ رضایت پرونده‌های قصاص در ۷ سال اخیر نشان از توان بالای فعالان حوزه صلح و سازش و نگاه ویژه دادگستری فارس به شورا‌های حل اختلاف است بیان داشت: احراز این رتبه در ۷ سال پیاپی امری تصادفی نیست و در این خصوص علاوه بر وجود ریشه‌های عمیق تقوا در بین عفوکنندگان، تلاش اعضای شعب ویژه و برنامه ریزی مدیریتی در توسعه حل اختلاف استان نیز متبلور است.

معاون قضایی و رئیس توسعه حل اختلاف استان فارس نیز در این خصوص ضمن تشریح شاخص‌های بررسی شده در این رتبه بندی گفت: استان فارس در زمینه تعداد زندانیان آزاد شده و نسبت نقض به پرونده‌های اعتراضی موفق به کسب رتبه دوم کشور می‌باشد.

حجت الاسلام والمسلمین مصطفی توانی همچنین به شاخص‌های دیگر تحلیلی همانند سازش در پرونده‌های قصاص نفس، تعداد زندانیان آزاد شده از زندان ها، نسبت پرونده‌های رسیدگی شده به وارده و میانگین پرونده‌های رسیدگی شده در هر ماه توسط قضات شورا اشاره کرد و بیان داشت: اطلاعات شاخص‌های مطرح شده و همچنین شاخص‌های عملکردی دیگر از جمله نسبت اعتراض به آراء قضات شورا، نسبت نقص آرای شورا، نسبت میزان رضایت ارباب رجوع و همچنین پرونده‌های مسن، متوسط زمان رسیدگی و میزان اتصال به سامانه‌های قوه قضائیه در طول یک سال مورد تحلیل، ارزیابی و داوری قرار گرفته است که در نهایت با ضریب‌های اختصاص یافته به هریک از شاخص‌های استان فارس در جایگاه اول کشور قرار گرفت.

وی در پایان ضمن تقدیر از مردم فرهنگ دوست استان فارس در ارج گذاری به تأکیدات دین مبین اسلام و پذیرش اصلاح ذات البین که یکی از پایه‌های اصلی کسب این رتبه برای استان فارس می‌باشد گفت: موفقیت حاصل شده در نتیجه توجه ویژه مدیریت ارشد قضایی استان به امر صلح و سازش و تلاش متعهدانه قضات سخت کوش و کارکنان است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *