برگزاری نشست ریاست مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه با هیات مدیره کانون خدمات الکترونیک قضایی و نمایندگان استانی

19:46 - 12 آبان 1400
کد خبر: ۷۷۱۳۲۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
نشست ریاست مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه با هیات مدیره کانون خدمات الکترونیک قضایی و نمایندگان استانی برگزار شد.

-نشست ریاست مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه با هیات مدیره کانون خدمات الکترونیک قضایی و نمایندگان استانی به صورت ویدئو کنفرانسی برگزار شد.

در ابتدای این نشست که روز سه شنبه مورخ ۱۱ آبان ماه برگزار شد، علی اصغر تدین مدیر عامل کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی هدف از تشکیل این جلسه را استفاده از نقطه نظرات و سیاست‌های رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات در توسعه خدمات، اعم از خدمات به مردم و دستگاه‌ها و چه خدمات مربوط به قوه قضاییه عنوان کرد.

در ادامه این نشست نمایندگان استانی دفاتر خدمات قضایی به ارایه نقطه نظرات خود پرداختند.

فرهاد عزیز نماینده دفاتر استان کردستان نکاتی را درباره واگذاری خدمات به بخش خصوصی، رعایت حقوق مدیران متناسب با مسئولیت و تعهدات خود، بار مالی دفاتر برای بایگانی پرونده‌ها مطرح کرد.

وی متناسب سازی تعرفه‌ها با هزینه‌ها، توسعه صلاحیت و ضرورت تعریف حدود وظایف مدیران را مورد تاکید قرار داد.

در ادامه حسین شمس نماینده استان مرکزی بیان داشت: امنیت شغلی و توسعه پایدار دفاتر از جمله مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

مهدی بهرامی نماینده استان کرمانشاه گفت: دغدغه مدیران دفاتر بحث بیمه است که باید مورد توجه قرار گیرد.

در ادامه آوند نماینده استان کهگیلویه و بویر احمد هم با بیان اینکه اولین و مهم‌ترین دغدغه مدیران دفاتر، خدمت به مردم است سرعت و دقت در پاسخگویی به سوالات مراجعان را مورد تاکید قرار داد.

محمد کاظمی فرد رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه در این نشست گفت: ما حدود پنج هزار نیرو داریم که طبیعتا باید برای آن‌ها و استفاده از ظرفیتشان برنامه داشته باشیم.

وی کاهش تصدی گری و استفاده بهینه از بخش خصوصی جز اولویت‌های مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه دانست و گفت: نگاه مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه آن است که قابلیت‌های دفاتر را رشد دهد.

کاظمی فرد گفت: ما نباید برای بهبود اوضاع معیشتی به دنبال افزایش درآمد از طریق افزایش تعرفه‌ها باشیم چراکه اساسا قوه قضاییه نیز خلاف این نگاه را دارد.

رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه تاکید کرد: ما باید به سمت افزایش و رشد سبد خدمات حرکت کنیم و در همین راستا باید خدمات سازمان‌های تابعه را ذیل دفاتر قرار دهیم.

وی تصریح کرد: در همین راستا از رییس قوه قضاییه اجازه تغییر آیین نامه و اساسنامه را گرفتیم چراکه برخی از این تغییرات ممکن است مغایر اساسنامه و آیین نامه باشد.

کاظمی فرد در ادامه دادرسی الکترونیک و ملاقات خانواده زندانی با زندانی را از دیگر اولویت‌های مرکز آمار دانست و از استان‌ها درخواست کرد این موضوع را پیگیری کنند.

رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه با تاکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت کانون خدمات الکترونیک قضایی بیان داشت: در صدد هستیم تفاهم نامه‌ای با کانون را به امضا برسانیم تا کانون نیز به عنوان توسعه دهنده خدمات فعالیت کند.

وی با بیان اینکه برای افزایش درآمد دفاتر، دنبال ایجاد تعادل بین عرضه و تقاضا هستیم، گفت: تلاش خواهیم کرد از ظرفیت دفاتر خلوت، برای خدمت رسانی استفاده کنیم تا رضایتمندی مردم را نیز شاهد باشیم.

در ادامه این نشست تدین مدیر عامل کانون خدمات الکترونیک قضایی با بیان اینکه بررسی‌ها نشان می‌دهد مراجعه کنندگان از خدمات این کانون رضایت دارند گفت: در حال حاضر ۵ هزار کاربر و ۱۱۳۵ مدیر دفتر در سراسر کشور مشغول به خدمت هستند. خوشبختانه اشتغال ۵ هزار نفری به واسطه این دفاتر به صورت مستقیم و دیگر افراد به صورت غیر مستقیم بوجود آمده است که همه این‌ها از همکاری خوب مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه با کانون خدمات الکتروینک قضایی حاصل شده است.

تدین ادامه داد: خوشبختانه نگاه رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه به دفاتر خدمات قضایی نویدبخش نگاه نو و رویکردی جدید است که تنها خدمات ارایه شده در این دفاتر مانند گذشته بحث ثبت شکایت و تنظیم لوایح نیست و اقدامات خوبی در آینده نزدیک انجام می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *