رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

استاندار اردبیل: پدافند غیرعامل در بخش‌هایی که به مردم خدمت‌رسانی دارد باید جدی گرفته شود

14:54 - 15 آبان 1400
کد خبر: ۷۷۱۲۲۵
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
استاندار اردبیل با بیان اینکه باید پدافند غیرعامل را در بخش‌هایی که خدمت رسانی به مردم دارند جدی بگیریم، گفت: الحمدلله مدتی است مفهوم پدافند غیرعامل در کشور، به‌طور جدی پیگیری می‌شود، اما باید تلاش بیشتری در این زمینه کرد.

سید حامد عاملی در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به اهمیت پدافند غیرعامل در کشور گفت: در سال‌های اخیر، مفاهیم امنیت و دفاع عرصه‌های گسترده‌تری پیدا کرده‌اند؛ البته ماهیت قدرت هم در دنیا تغییر و تحول جدی پیدا کرده است. 

وی افزود: قدرت نرم که یکی از زیرمجموعه‌های قدرت است بخش وسیعی را شامل می‌شود و بخش دیگر هم مربوط به ابزارها، فناوری‌ها و تکنولوژی هاست که اینها هم از ابزارهای قدرت هستند. بر همین اساس الکترونیک و دیجیتال سازی عرصه‌های مختلف زندگی انسان‌ها مورد توجه قرار گرفته که یک سری مزایا و به همان اندازه نیز تهدیدهایی را برای زندگی مردم دنیا ایجاد کرده است. 

استاندار اردبیل تاکید کرد:  در همین راستا مفهوم پدافند غیرعامل نیز زاییده تغییر و تحول در قدرت است که باید این قضیه را جدی بگیریم در غیر این‌صورت، در برخورد با تهدیدها دچار آسیب می‌شویم.

وی تصریح کرد: باید پدافند غیرعامل را در تمام عرصه‌های زندگی خصوصاً آن بخش‌هایی که خدمت رسانی به مردم  دارند را جدی بگیریم تا خدایی ناکرده زندگی مردم دچار خدشه نشود. 

عاملی گفت: الحمدلله مدتی است مفهوم پدافند غیرعامل در کشور، به‌طور جدی پیگیری می‌شود اما باید تلاش بیشتری در این زمینه کرد. قضیه‌ای که هفته گذشته درباره کارت‌های سوخت پدید آمد، نشان داد که جقدر موضوع پدافند غیرعامل اهمیت دارد و باید آن را جدی گرفت. 

وی در عین حال ادامه داد: تلاش جدی همه دست اندکاران برای مدیریت قضیه کارت‌های سوخت نشان داد، در حوزه مبارزه با تهدیدات آمادگی لازم  را داریم چراکه این اتفاق ظرف چند روز  مدیریت شد و شرایط به حالت عادی برگشت. به‌هرحال باید نگاه جدی و برنامه ریزی اولویت دار و مستمری در این باره داشته باشیم. 

استاندار اردبیل گفت: در استانداری‌های سراسر کشور مدیریتی به‌نام پدافند غیرعامل وجود دارد که  وظیفه دارد کلیه آمادگی‌ها و پیش بینی‌های لازم  را برای تامین امنیت و ایمنی دستگاه‌های دولتی و اداری انجام دهد. 

 

 

انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *