رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

پیگیری بازفعال سازی واحد‌های تولیدی راکد به‌صورت ویژه

13:37 - 12 آبان 1400
کد خبر: ۷۷۱۱۸۴
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت :مسیر جدیدی برای پایش، آسیب شناسی و احیاء واحد‌های صنعتی شکل گرفته است و با سیاستگذاری یکپارچه و همکاری مراکز دانشگاهی و مشاوران کلینیک‌های کسب و کار شهرک‌های صنعتی، بازفعال سازی واحد‌های تولیدی راکد به‌صورت ویژه مورد پیگیری قرار می‌گیرد.
- بنا به اعلام شاتا، علی رسولیان در نشست ارتباط تصویری برخط با بانوان کارآفرین مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور با بیان این‌که مسیر جدیدی برای پایش، آسیب شناسی و احیاء واحد‌های صنعتی شکل گرفته است، گفت: با سیاستگذاری یکپارچه و همکاری مراکز دانشگاهی و مشاوران کلینیک‌های کسب و کار شهرک‌های صنعتی، بازفعال سازی واحد‌های تولیدی راکد به‌صورت ویژه مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

وی افزود: در پایش وضعیت واحد‌های تولیدی غیرفعال، مسائل مربوط به تأمین مواد اولیه، منابع مالی و ... مورد شناسایی و واکاوی قرار گرفته و با همکاری کارگروه‌های تسهیل و رفع موانع تولید استان‌ها، شبکه بانکی و دستگاه قضایی، مسیر جدیدی برای احیاء واحد‌های راکد پیش روی ما قرار گرفته است.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با اشاره به تکمیل طرح‌های صنعتی درحال ساخت و ساز در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور اضافه کرد: در تلاش هستیم طرح‌های نیمه تمام صنعتی از محل اعتبارات تبصره (۱۸) و منابع داخلی بانک‌ها تأمین و به بهره برداری برسد.

رسولیان در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر ضرورت ارتقاء جایگاه بانوان کارآفرین و ایجاد هم افزایی بین کارآفرینان در نقاط مختلف کشور ادامه داد: برای همگرایی و هم افزایی بیشتر باید کارگروه‌ها و نشست‌های منطقه‌ای شکل گرفته و از توانمندی‌های زنان کارآفرین و صاحب اندیشه و تجربه بیشتر بهره‌مند شد.

وی با اشاره به این‌که سال‌ها مردان اصلی‌ترین رهبران کسب و کار‌ها بوده و بر دنیای تجارت تسلط داشته‌اند، اما با ظهور زنان بانفوذ، دوره کاملاً جدیدی برای زنان کارآفرین در سراسر جهان آغاز شده است، خاطرنشان کرد: دیدگاه مثبت، غلبه بر موانع، اعتماد به نفس بالا، حس کمک به دیگران، صداقت، توازن بین زندگی و کار، هدفمندی، دقت، آموزش و نگاه بلند مدت، از جمله ویژگی‌های زنان کارآفرین موفق است که باید در کارگروه‌های منطقه‌ای از تجربه زیسته آن‌ها بهره‌مند شد.

در نشست ارتباط تصویری برخط با بانوان کارآفرین مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور هریک از حاضران به بیان دیدگاه‌ها و پیشنهادات خود پرداخته و بر تداوم برگزاری نشست‌های ملی و منطقه‌ای با حضور مدیران ارشد بخش صنعت، معدن و تجارت کشور تأکید کردند.
 
 
 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *