پایان هفته بارانی در کشور

8:34 - 12 آبان 1400
کد خبر: ۷۷۱۰۴۱
یک کارشناس هواشناسی به بررسی وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.
فریبا گودرزی کارشناس هواشناسی درگفت‌وگو با میزان در مورد آخرین وضعیت جوی در کشور گفت:امروز با ورود سامانه بارشی به کشور برای استان‌های ساحلی خزر، اردبیل، آذربایجان‌های شرقی و غربی، کردستان، کرمانشاه، زنجان، همدان، مرکزی، لرستان، البرز، تهران و خراسان شمالی بارندگی خواهیم داشت.
 
وی ادامه داد:برای فردا علاوه بر مناطق ذکر شده سایر مناطق کشور همچون، اصفهان، چهار محال بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد، ایلام و همچنین در مناطق ساحلی دریای خزر تشدید بارش‌ها را شاهد خواهیم بود.

گودرزی گفت:این بارش‌های در ارتفاعات کشور به صورت برف خواهد بود به همین سبب کاهش محسوس دما را نیز در پی خواهد داشت.

وی گفت:دریای خزر از امشب تا روز جمعه مواج خواهد بود.

این کارشناس هواشناسی، گفت:در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، شمال تهران، شمال و غرب اصفهان، جنوب همدان، جنوب استان مرکزی و ارتفاعات سمنان با توجه به شدت بارش‌ها هشدار خواهیم داشت.

وی اضافه کرد:برای روز جمعه در استان‌های تهران، نیمه غربی اصفهان، چهار محال بختیاری، استان مرکزی و غرب یزد لغزندگی جاده‌ها، آب گرفتگی معابر و در مناطق کوهستانی پیش بینی کولاک را خواهیم داشت.

وی در پایان در مورد وضعیت آب و هوایی تهران گفت: امروز بیشینه دما ۲۳ درجه و کمینه دما ۱۴ درجه خواهد اگرچه با توجه به بارش‌ها در کشور به تدریج کاهش دما را نیز در تهران خواهیم داشت.
 
بیشتر بخوانید:


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *