استمرار تخلفات ایرلاین‌ها زیر سایه جریمه‌های ناچیز/ قیمت بلیت هواپیما کاهش می‌یابد؟

12:37 - 11 آبان 1400
کد خبر: ۷۷۰۸۶۴
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
شرکت‌های هواپیمایی از مدت‌ها قبل محدودیت‌های ۶۰ درصدی در پذیرش مسافران را لغو کرده اند و وضعیت قیمت‌ها نشان می‌دهد جریمه‌های ناچیز سد راه ایرلاین‌ها نیست.
- چندی پیش دستورالعمل جدید وزارت بهداشت در خصوص الزامات فاصله گذاری اجتماعی در سفر‌های برون شهری اعم از ریلی، جاده‌ای، هوایی و دریایی به رؤسای سازمان‌های بنادر و دریانوردی، شرکت راه آهن، سازمان هواپیمایی کشوری و سازمان حمل و نقل جاده‌ای ابلاغ شد.
 
طبق این ابلاغیه از ابتدای آذرماه، انجام سفر‌های داخلی با ناوگان حمل و نقل برون شهری تنها با ارائه کارت واکسن و یا پی سی آر منفی با اعتبار ۷۲ ساعت امکان پذیر ‎است و در سفر‌های خارجی نیز کارت واکسن و پی سی آر منفی باید ارائه شود.
 
 براساس دستورالعمل جدید با توجه به وضعیت پوشش واکسیناسیون در کشور، ظرفیت پذیرش‌ مسافر در اتوبوس، قطار، هواپیما و شناور بر اساس شرط فوق افزایش خواهد یافت.
 
پذیرش مسافر بر اساس دستورالعمل جدید از یکم آذر خواهد بود که در سفر‌های برون شهری برای شناورها، اتوبوس‌ها و قطار حداکثر ۸۰ درصد ظرفیت خواهد بود؛ اما اگر پوشش واکسیناسیون عمومی به بیش از ۸۰ درصد برسد پذیرش مسافر در حمل و نقل دریایی، ریلی و جاده‌ای به صد درصد خواهد رسید.
 
بر اساس دستورالعمل جدید پذیرش مسافران در هواپیما‌ها نیز صددرصد خواهد بود که از ابتدای آذرماه اجرایی می‌شود.
 
این درحالی است که شرکت‌های هواپیمایی از مدت‌ها قبل اقدام به حذف محدودیت‌های کرونایی کرده اند و در بسیاری از پرواز‌ها مسافران با ظرفیت صددرصدی انتقال پیدا می‌کردند.
 
در کنار لغو محدودیت‌های کرونایی از سوی برخی از ایرلاین‌ها و عدم توجه به هشدار‌های سازمان هواپیمایی کشوری، این سازمان به دلیل عدم رعایت دقیق شیوه نامه‌های بهداشتی (۶۰ درصدی ظرفیت هواپیما) در پرواز‌های داخلی و همچنین فروش بلیت بالاتر از سقف نرخی تعیین شده مجوز تعدادی از مسیر‌های پروازی ۷ شرکت هواپیمایی داخلی را تعلیق کرد.
 
همچنین سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرده است در صورت تکرار تخلفات ذکر شده شرکت‌های هواپیمایی به مراجع ذیربط معرفی خواهند شد.
 
به هر روی شرکت‌های هواپیمایی ترجیح می‌دهند جریمه‌های ناچیز را در ازای انجام تخلفات خود پرداخت کنند و عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و افزایش قیمت بلیت هواپیما همواره از موضوعاتی است که در ماه‌های اخیر مورد اعتراض مسافران بخش هوایی بوده است.
 
حال باید منتظر ماند و دید شرکت‌های هواپیمایی که به بهانه کاهش ظرفیت جابه جایی مسافر در روز‌های کرونایی قیمت بلیت هواپیما را افزایش داده بودند از ابتدای آذرماه و با لغو دستورالعمل‌های بهداشتی قیمت بلیت هواپیما را کاهش می‌دهند یا ترجیحا به پرداخت جریمه اکتفا می‌کنند.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *