ضرورت ایجاد بورس تعاون در کشور

18:01 - 10 آبان 1400
کد خبر: ۷۷۰۷۱۰
عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون کشور با اشاره به اینکه ایجاد بورس تعاون در کشور ضروری است، گفت: ایجاد بورس تعاون در کشور موجب ارتباط تعاونی‌ها، کاهش هزینه‌ها و گسترش روند عرضه و تقاضا در جامعه می‌شود.

- محمد جعفر ایرانی، عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون کشور، درباره ضرورت ایجاد بورس تعاون در کشور، اظهار کرد: برای ایجاد رونق و افزایش سهم بخش تعاون در اقتصاد کشور ضرورت دارد در کنار بورس اوراق بهادار و فرابورس نسبت به ایجاد بورس تعاون در کشور اقدام شود به این معنی که یک بازار مشترک تعاون داشته باشیم که خدمات و عرضه و تقاضای بخش تعاون در آن صورت بگیرد در این صورت شاهد اتفاقات مثبتی خواهیم بود که از جمله آن می‌توان به افزایش سرمایه گذاری و بهره وری در بخش تعاون، توسعه شفافیت و نوآوری، بهبود فضای کسب و کار در حوزه تعاون، توسعه دولت الکترونیک و حمایت‌های هدفمند و تقویت نهاد‌های بخش تعاونی اشاره کرد.

محمد جعفر ایرانی افزود: ایجاد بورس تعاون در کشور موجب ارتباط تعاونی‌ها، کاهش هزینه‌ها و گسترش روند عرضه و تقاضا در جامعه می‌شود. در این راستا دولت و بانک توسعه تعاون به عنوان تامین کننده‌های منابع مالی پرداخت متمرکز تسهیلات در کنار بازار نقش خود را ایفا می‌کنند.

وی ادامه داد:بر همین اساس، رویکرد بانک توسعه تعاون در سال جاری بر اساس مبانی فقهی و همچنین الزامات قانونی بانکداری شرکتی برای بانک‌های دولتی فصل هشتم مواد ۴۳ و ۴۴ برای انطباق عملکرد بهتر و ارائه خدمات و روند پرداخت تسهیلات براساس موازین شرعی و شریعت اسلامی از مشاوره کارشناسان و اساتید حوزه علمیه و متخصص در علوم فقهی استفاده کند و در راستای سیاست‌های دولت سیزدهم که نگاه جامع‌تری به مسائل خدمات رسانی سریع‌تر و سهل‌تربه اقشار مختلف جامعه به خصوص قشر‌ها و دهک‌های پائین آن دارد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *