تاثیر میزان خواب شبانه بر تعادل هنگام راه رفتن

14:51 - 10 آبان 1400
کد خبر: ۷۷۰۶۲۶
دانشمندان می‌گویند فرایند راه رفتن با درگیر شدن مغز بیشتر از آنچه تصور می‌شد همراه است.

_ فارس به نقل از دیلی‌میل نوشت: محققان برزیلی طی پژوهشی که در دانشگاه سائوپائلو انجام دادند، دریافتند افرادی که کمتر از ۶ ساعت در شب می‌خوابند، تعادل کمتری هنگام راه رفتن نسبت به بقیه افراد خواهند داشت.

طی آزمایش که بر روی دانشجویان داوطلب در یک دوره ۱۴ روزه انجام شد، افرادی که خواب ناکافی داشتند نمی‌توانستند در هنگام راه رفتن بر روی تردمیل تعادل خود را حفظ کنند. حفظ تعادل برای گروه دانشجویان که هیچ خواب شبانه‌ای نداشتند، بسیار دشوارتر بود.

با این حال، عملکرد دانشجویانی که در طول هفته میزان خواب کمتر از ایده آل را داشتند، اما در آخر هفته می‌توانستند بخوابند به نسبت آن‌هایی که به صورت کلی خواب اضافی داشتند بهتر بود.

محققان این پژوهش می‌گویند افرادی که به دلیل شرایط شغلی خود خواب نامنظم یا ناکافی دارند، مانند کارگران شیفتی، پرسنل کیلینیک‌ها و برخی از نیرو‌های نظامی، اگر بتوانند برنامه منظمی برای جبران خواب داشته باشند، کنترل بیشتری بر روی راه رفتن خود خواهند داشت.

دانشمندان پیش از این حدس می‌زدند فرایند راه رفتن یک فرایند خودکار باشد. اما اکنون به این نتیجه رسیدند که این فرایند با درگیر شدن مغز بیشتر از آنچه تصور می‌شد همراه است.


برچسب ها: خواب مغز

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *