ثبت ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار نوبت دهی اینترنتی تعویض پلاک

15:05 - 09 آبان 1400
کد خبر: ۷۷۰۳۲۸
رئیس پلیس راهور ناجا گفت:سیستم نوبت دهی اینترنتی از برج ۹ تاکنون بیش از ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار نوبت به مردم داده است.

- باشگاه خبرنگاران نوشت: سردار سید کمال هادیانفر رئیس پلیس راهور ناجا در حاشیه بازدید از مرکز شماره گذاری چیتگر  اظهار کرد:در سال ۹۹ ما بیش از ۵۲ میلیون خدمت به مردم در حوزه راهور ارائه کردیم. یکی از خدماتی که پلیس راهور انجام می‌دهد شماره گذاری است و سالانه ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار شماره گذاری در کشور انجام می‌شود. بخشی از این شماره گذاری در خودرو‌ها و موتور سیکلت‌های نو پلاک و بخشی هم انتقال است.

وی ادامه داد: از سال ۸۴ تولید پلاک‌ها وابستگی خارجی داشته و توسط کشور آلمان و لهستان انجام می‌شد. تقریبا برای هر دستگاهی ۸۰ هزار یورو هزینه می‌کردیم. با تلاشی که توسط متخصصین جوان انجام شد، اولین دستگاه تولید پلاک صددرصد ایرانی متکی بر دانش و بدون مهندسی معکوس ساخته شد. این دستگاه در مرکز چیتگر استفاده شد و بعد از انجام مراحل آزمایشی، به اندازه کافی در اختیار سراسر کشور قرار خواهیم داد.

سردار هادیانفر گفت: این دستگاه نقش بسیار مهمی در سرعت نقل و انتقال دارد و دیگر نیازی به پست کردن نیست و کار هر شهر در همان جا انجام می‌شود. امروز به بهانه این دستگاه، از این مرکز بازدید کردیم و متوجه شدیم که مردم رضایت مندی خوبی از آن داشتند. هرچند که ۲ ماه و نیم تعطیلی داشتیم و بعد از آن هم با ۵۰ درصد ظرفیت، فعالیت انجام شد که باعث شد کمی عقب ماندگی داشته باشیم.

وی افزود:سیستم نوبت دهی اینترنتی از برج ۹ تاکنون بیش از ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار نوبت به مردم داده است. در صددرصد استان‌ها این سامانه فعال است و در ۹۰ درصد استان‌ها به خوبی کار می‌کند. ۱۰ درصد از شهر‌ها بین ۳ تا ۴ روز عقب ماندگی دارند که امروز ابلاغ کردیم تا همکاران با سرعت بیشتری کار را انجام دهند.

رئیس پلیس راهور ناجا درباره سند رسمی خوردو‌ها گفت: مردم بسیاری از شناخته شدن برگه سبز به عنوان سند رسمی تشکر کردند. برگه سبز هزینه و زمان را برای مردم کاهش خواهد داد که موضوع مهمی است.


برچسب ها: راهور تعویض پلاک

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *