دشمنان از طریق فضا‌های مجازی در تلاش برای تضعیف نظام اسلامی و کارآمدی مسئولان آن هستند

14:29 - 09 آبان 1400
کد خبر: ۷۷۰۳۲۵
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع با اشاره به اقدامات خصمانه دشمنان قسم خورده نظام جمهوری اسلامی ایران در حوزه فرهنگ گفت: دشمنان در این زمینه و به ویژه از طریق فضا‌های مجازی در تلاش برای وارونه نشان دادن حقایق و تضعیف نظام اسلامی و کارآمدی مسئولان آن هستند.
- بنا به اعلام روابط عمومی وزارت دفاع؛ حجت الاسلام سیدضیاءالدین آقاجانپور در نشست با معاونین، مدیران و کارکنان فرهنگی وزارت دفاع با تبریک ۲۳ ربیع الاول سالروز ورود حضرت معصومه (سلام الله علیها) به شهر مقدس قم گفت: ماه ربیع الاول ماه ویژه‌ای است چرا که آغاز امامت امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) در ۸ ربیع الاول ومیلاد پیام اعظم (صلوات الله علیه) و امام صادق (علیه السلام) در این ماه واقع شده است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع با نقل حدیثی در خصوص اهمیت شهر مقدس «قم» گفت: امام صادق (علیه السلام) می‌فرمایند: خداوند حرمی دارد که «مکه» است، پیامبر خدا را هم حرمی است که «مدینه» است وامیر المؤمنین هم حرمی دارد که «کوفه» است و ما امامان حرمی داریم که «قم» است؛ بزودی بانویی از فرزندان من به نام «فاطمه» در آنجا مدفون خواهد شد که هر کس او را زیارت کند، بهشت برایش واجب می‌شود.

وی در خصوص اهمیت شهر مقدس قم در تاریخ جمهوری اسلامی تصریح کرد: هرزمان تاریخ مبارزات انقلابی اسلامی را ورق می‌زنیم شهر مقدس قم از نخستین شهر‌ها در خط مقدم جبهه مبارزات علیه رژیم طاغوت و آغازگر نهضت روشنگری بود؛ و امام خمینی (رحمه الله) در پی مخالفت با لایحه کاپیتولاسیون، در نیمه شب ۱۳ آبان ماه سال ۱۳۴۳ از همین شهر به ترکیه تبعید شد.

آقاجانپور با بیان اینکه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی با آن شرایط محدود، خفقان و سلطه‌ی استبداد، در تلاش برای تغییر زیر ساخت‌های فرهنگی کشور از جمله وزارت فرهنگ آن زمان برآمدند و حتی به رئیس دولت موقت پیشنهاد دادند هدایت وزارت فرهنگ کشور باید توسط روحانیون باشد یاد آور شد: ایشان در آن برهه به دنبال پیاده سازی اسلام ناب محمدی (صل الله علیه و آله و سلم) و تعمیق باور‌های دینی و مکتبی در بدنه وزارت فرهنگ بودند و این البته رسالت همه‌ی علما نیز بوده است که از هر فرصتی برای رساندن پیام الهی و جاری و ساری کردن آن در بطن جامعه استفاده کنند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع با بیان اینکه امروز به برکت انقلاب اسلامی و خون شهیدان، فرصت، بستر و زمینه انجام کار‌ها و اقدامات فرهنگی بیش از هر زمان دیگری در نظام اسلامی مهیا است گفت: انتظار می‌رود متولیان و مسئولان فرهنگی با کار چند برابری و همت مضاعف برنامه‌های تعریف شده در این حوزه را متناسب با چارچوب موازین شرعی و اسلامی و تدابیر فرمانده معظم کل قوا با سرعت و کیفیت هر چه بهتر پیش ببرند.

وی با بیان اینکه امروز دشمنان در جبهه فرهنگی بدون حضور فیزیکی با فناوری و تکنولوژی نفوذ کرده و سعی بر تغییر ذائقه خانواده‌ها می‌کنند تصریح کرد: سبک زندگی و ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی باید به شیوه‌ای هنرمندانه و صحیح برای خانواده‌ها تبیین شود.

آقاجانپور با بیان اینکه کارکرد‌های ما در حوزه فرهنگ دائماً باید بازنگری و مورد پایش قرار گیرند؛ بر تناسب اقدامات فرهنگی متناسب با نیاز مخاطبان و خانواده‌ها تأکید کرد و گفت: برنامه‌های فرهنگی باید پاسخگوی نیاز جامعه باشد.

وی با بیان اینکه مخاطبین و جامعه‌ی ما از سلایق، فرهنگ، سن، تحصیلات و شرایط متفاوت برخوردار هستند گفت: به میزان تنوع فرهنگ و سلایق، باید برنامه داشته باشیم؛ برنامه‌ای که اثر بخش بوده و بتواند در برابر هجمه‌های دشمن حرفی برای گفتن داشته باشد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع با اشاره به اقدامات خصمانه دشمنان قسم خورده نظام جمهوری اسلامی ایران در حوزه فرهنگ اظهار داشت: دشمنان در این زمینه و به ویژه از طریق فضا‌های مجازی در تلاش برای وارونه نشان دادن حقایق و تضعیف نظام اسلامی و کارآمدی مسئولان آن هستند و بنابر این اساس نقش متولیان فرهنگی به عنوان مبارزانِ در خط مقدم این جبهه بسیار اساسی و حائز اهمیت است.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *