ارکستر مدیریت ترافیک و آلودگی هوا هماهنگ نمی‌نوازد

13:57 - 09 آبان 1400
کد خبر: ۷۷۰۲۸۶
سردار حمیدی گفت: هنوز کار‌های زیادی در حوزه ترافیک باقی مانده که باید انجام دهیم. در پل صراط قطعا از کار‌هایی که انجام نداده ایم می‌پرسند.
- به گزارش مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ، صبح امروز معاون حمل و نقل شهرداری تهران سید مجتبی شفیعی به همراه معاونین و مدیران و همچنین مدیران فنی و عمرانی مناطق ۲۲ گانه شهر تهران در ستاد پلیس راهور تهران بزرگ به میزبانی سردار محمد حسین حمیدی حضور یافتند.

سردار حمیدی در این جلسه گفت: امید است در این مدت باقی مانده از عمر بتوانیم خدمتگذار مردم باشیم و از حضور آقای شفیعی و معاونین ایشان در پلیس راهور تهران بزرگ تشکر می‌کنم و همین موضوع میتواند بهتر کار کنیم و برنامه‌های خود را به هدف‌ها نزدیک نماییم.

وی گفت: اقدامات پلیس راهور تهران بزرگ در یکصد سال گذشته مشخص است و فعالیت‌ها و کار‌های زیادی در حوزه ترافیک، خودرو و مسائل مختلف صورت گرفته است که هنوز جای کار و اقدامات زیادی در حوزه ترافیک داریم که می‌بایست انجام دهیم.

سردار حمیدی گفت: اتفاقات و اقدامات زیادی صورت گرفت که شهر تهران تا الان قفل نشده است و شهر تهران که الان در این وضعیت هست حاصل اقداماتی است که انجام نشده و اگر تهران الان قفل نشده ماحصل اقدامات گذشته است.

وی بیان داشت: باید ما کارنامه خوبی از اقدامات خود ارائه دهیم، ولی همچنان آلودگی هوا و تصادفات جزو دغدغه‌های ما بوده و هست و باید در این حوزه کار‌های زیادی انجام داد و انجام و حل این مشکلات اراده‌ای فراتر از تهران می‌خواهد.

وی افزود: ارکستر مدیریت در رفع ترافیک و آلودگی هوای تهران هماهنگ نمی‌نوازد، ولی با همدلی دوستان و جمع شدن اراده و نظرات اراده و عظم جدی را برای موضوعات و مشکلات شاهد هستیم.

وی گفت: طراحی شبکه ما در برخی جا‌ها شاید اشتباه اجرا شده و نمی‌بایست انجام میشده و اینگونه نباید باشد که شهر را در اختیار خودرو بگذاریم و باید به سمت انسان محوری برویم.

سردار حمیدی گفت: چرا باید ترافیک و آلودگی هوا را تحمل کنیم و الان باید چه کاری باید انجام دهیم؟، باید تحمل خود را بالا ببریم؟ و مشکلات را تحمل کنیم. خوب معلوم است که این کار فنی نیست و نتیجه آن می‌شود ترافیک حاصل شده که می‌بینیم.

وی گفت: ما در این مقطع، هنوز ترافیک اوج خود را در تهران ندیده ایم و هنوز ترافیک اصلی شهر تهران شروع نشده است و الان همه می‌دانند که مشکل چیست و باید به سمت کاهش آلودگی هوا و کم کردن ترافیک باشیم و این‌ها را باید به مردم و مسئولین بگوییم.

وی افزود: امیدوارم در حوزه‌هایی که کار هنوز انجام نشده است باید اقدام کنیم و در پل صراط بابت کار‌های انجام نشده قطعا از ما سوال می‌پرسند و هنوز کار‌های انجام نشده زیادی هست که انجام دهیم.
 
بیشتر بخوانید:
وسایل نقلیه را نمی‌توان با عامل انسانی کنترل کرد

قبل از سخنان سردار حمیدی، معاون حمل و نقل شهرواری تهران شفیعی پشت تریبون رفته و از زحمات پلیس راهور تهران بزرگ در همه حوزه‌ها که در گرما و سرما زحمت می‌کشند و فعالیت‌های بسیاری در سطح معابر دارند تقدیر و تشکر کرد.

وی گفت: انشاءالله بتوانیم خدمت مناسبی به مردم ارائه دهیم و هر چند که با شرایط ایده آل فاصله داریم، اما سعی بر آن داریم که خدمات خوبی را انجام دهیم.

وی بیان داشت: چهره‌ای متفاوتی را از پلیس در سطح جامعه شاهد هستیم و احساس آرامش و آسایش را مردم می‌بینند واین ماحصل کار فرماندهان این نیرو است

شفیعی گفت: با تعاملات خوب و سازنده‌ای که بین پلیس راهور تهران بزرگ و شهرداری و معاونت‌های این حوزه شاهد هستیم امیدواریم شاهد اتفاقات خوبی در حوزه شهری برای شهروندان و مردم باشیم.

وی گفت: تبعات از دست رفتن جان یک انسان بسیار زیاد است و با اشاره به آیه قرآن که هر کس جان یک فرد را نجات دهد یک جامعه را نجات داده است به هزینه‌های مادی و معنوی فوت یک انسان در جامعه و خانواده اشاره کرد.

شفیعی افزود: ایمنی اولویت ماست و برای هر حادثه‌ای می‌بایست ایمنی‌ها را بررسی و تحلیل کرد و با پلیس می‌بایست همکاری و ریشه یابی مناسب تری داشته باشیم و از تجارب پلیس استفاده کنیم.

در ابتدای این جلسه نیز محمد رازقی معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ، ضمن خیر مقدم به میهمانان شرحی مفصل و جامع از اقدامات انجام شده پلیس راهور تهران بزرگ در حوزه، معابر، خودرو‌ها، عابرین، موتورسواران، طرح‌های ترافیکی و فعالیت‌های گسترده کارکنان در سطح معابر شهر تهران برای حضار توضیح و ارائه داد.

وی گفت تهران جمعیتی ۹ میلیون نفری دارد و در هر روز ما حدود ۱۷۰۰ تصادف داریم که هر یک دقیقه یک تصادف روی می‌دهد و همچنین آمار دقیق وجود موتورسیکلت در تهران به عدد چهار میلیون و دویست هزار دستگاه خودرو و چهارمیلیون دویست هزار دستگاه موتورسیکلت رسیده است و این ارقام به غیر از خودرو پلاک شهرستان است.

رازقی ادامه داد: حدود ۶۶۰ تقاطع هوشمند داریم و مشکل اصلی ما فوتی‌های موتورسواران است که می‌بایست این موضوع و مشکل حل گردد.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: تعاملات مناسب و سازنده‌ای با کمیسیون‌های فنی به میزان ۳۳۶ جلسه و کمیته فنی ۲۵ جلسه و ۱۴ جلسه با موضوع ساماندهی موتورسواران برگزار شده است و جلسات تخصصی و نشست‌های مشترک با مجموعه شهرداری و معاونین محترم داشته ایم.

وی گفت: طرح موتور یار در این مدت بسیار اثر گذار بوده و توانسته است آمار تخلفات موتورسواران را تا حدود زیادی کاهش دهد.

در پایان این همایش از زحمات مدیران و معاونین و روسای مناطقی که در حوزه ترافیک و مهندسی ترافیک اقدامات برجسته‌ای داشتند با اهدای لوح سپاس تقدیر و تشکر گردید.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *