نقش موثر «صلح یاران» در کاهش ورودی پرونده‌ها به دادگستری کردستان

12:53 - 09 آبان 1400
کد خبر: ۷۷۰۲۷۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان کردستان بر نقش موثر «صلح یاران» در کاهش ورودی پرونده‌ها به دادگستری تاکید کرد.

- حجت الاسلام و المسلمین سیدحسین حسینی در آیین معارفه «صلح یاران» دادگستری استان کردستان اظهار داشت: با توجه به اینکه یک اختلاف ممکن است موجب تشکیل چندین پرونده در دستگاه قضایی گردد، صلح یاران باید ریشه‌های اختلافات را شناسایی نموده و با توجه به اخلاق مداری حاکم بر مردم استان کردستان ضمن رفع ریشه‌های اختلاف، موجبات سازش بین طرفین را فراهم نمایند.

رئیس کل دادگستری استان کردستان بر حمایت دستگاه قضایی از نهاد‌های صلح و سازش در استان کردستان تاکید کرد و خاطرنشان ساخت: یکی از سیاست‌های دستگاه قضایی در دوران تحول و تعالی مشارکت‌های مردمی در راستای تحقق اهداف دستگاه قضایی است که یکی از بستر‌های مهم آن تقویت نهاد سازش و نقش آفرینی صلح یاران در اصلاح ذات البین است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با اشاره به افزایش سالانه ورودی پرونده‌ها به دادگستری اضافه کرد: با ورود فعال «صلح یاران» به عرصه صلح و سازش در جامعه موجبات کاهش ورودی پرونده به دادگستری فراهم شده و نهایتا تحقق دیگر اهداف دستگاه قضایی در سند تحول را بدنبال خواهد داشت.

رئیس کل دادگستری استان کردستان افزود: شما عزیزان از امروز مدال اقتخار «صلح یاری» را دریافت خواهید نمود و زحمات شما در راستای تحقق صلح و سازش و به دنبال آن کاهش ورودی پرونده به دادگستری می‌باشد و این مهم نقش موثری در تمرکز قضات بر پرونده‌های مهم و کوتاه شدن زمان و فرآیند رسیدگی و پیشگیری از مفاسد احتمالی در فرآیند رسیدگی و نهایتا صدور آرای متقن را به دنبال خواهد داشت.

در ادامه این جلسه بهادر اسدی معاون توسعه حل اختلاف استان کردستان از تشکیل این ستاد در شهرستان‌های استان کردستان در آینده نزدیک خبر داد و افزود: صلح یاران به دو نقش «صلح یار» و «سفیر صلح» تقسیم می‌شوند که بصورت افتخاری و به میزان نفوذشان در شهر و منطقه فعالیت می‌نمایند.

شایان ذکر است که در ابتدای این جلسه «صلح یاران» استان کردستان به ارائه نقطه نظرات و راهکار‌های خود در راستای کاهش جرایم و آسیب‌های اجتماعی پرداختند.

در پایان این جلسه، ابلاغ شروع فعالیت ۴۳ نفر از صلح یاران استان کردستان به آن‌ها توسط رئیس کل دادگستری استان کردستان اهدا شد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *