ثبت سفارش ۶ هزار و ۵۰۰ دستگاه کامیون

12:17 - 09 آبان 1400
کد خبر: ۷۷۰۲۶۲
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای گفت: تا کنون ۶ هزار و ۵۰۰ دستگاه کامیون ثبت سفارش شده که هزار و ۳۰۰ دستگاه ترخیص شده است و بقیه دستگاه‌ها در فرایند ترخیص قرار دارند.
- داریوش امانی در مصاحبه زنده تلویزیونی در خصوص واردات ۶ هزار و ۵۰۰ دستگاه جدید به جهت نوسازی ناوگان حمل کالا گفت: در آیین‌نامه قبلی سن فرسودگی ۲۵ سال به بالا شده بود، ولی در آیین‌نامه جدید سن فرسودگی ۱۶ سال به بالا اعلام شده است و اگر ملاک عمل را آیین‌نامه جدید که اخیراً ابلاغ شده قرار دهیم نزدیک به ۱۶۹ هزار دستگاه کامیون در سن فرسودگی قرار دارد که باید هرچه سریعتر برنامه‌ریزی برای از رده خارج کردن و جایگزینی ناوگان جدید را در نظر بگیریم.
 
رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای گفت: بحث نوسازی را از چند کانال مختلف پیگیری می‌کنیم اولین پیگیری مربوط به بحث ۳ ماده ۳۰ قانون احکام دائمی است که در حال حاضر استفاده می‌شود و بحث واردات ناوگان سنگین زیر سه سال کارکرد است.
 
وی افزود: تا کنون ۶ هزار و ۵۰۰ دستگاه کامیون ثبت سفارش شده که هزار و ۳۰۰ دستگاه ترخیص شده است و بقیه دستگاه‌ها در فرایند ترخیص قرار دارند و اگر فرایند‌ها به درستی انجام شود مابقی کامیون‌ها ظرف ۴ ماه آینده ترخیص و شماره‌گذاری می‌شود پس از جلساتی که با دستگاه قضا داشتیم مقداری فرایند‌های ترخیص اصلاح و تصریح شد.

رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای گفت: بین ۶۰ الی ۸۰ درصد وام ۶ درصد، به رانندگان حرفه‌ای که در بخش حمل و نقل جاده‌ای فعال هستند تعلق می‌گیرد همچنین برای شرکت‌های حمل و نقل و افراد عادی وام ۹ درصد را در نظر گرفته ایم که قرارداد‌ها منعقد شده است همچنین تعدادی از رانندگان به کارخانجات سازنده مراجعه و ثبت‌نام می‌کنند و امیدواریم از این محل نیز نوسازی ۱۰ هزار کامیون را انجام دهیم.

وی بیان کرد: نزدیک به ۳ هزار۷۲ کامیون فعال در کشور داریم که هزار ۶۹ عدد به سن فرسودگی رسیده اند و ۶ هزار و ۵۰۰ عدد ثبت سفارش شده که رو‌ز به روز بیشتر می‌شود همچنین ۱۰ هزار ناوگان را از طریق کارخانجات سازنده خودروی سنگین داخلی قرارداد بسته‌ایم که بخشی از قرارداد‌ها تا پایان سال و بخشی دیگر تا پایان ۶ ماه دوم سال آینده است.

امانی در خصوص خدمات پس از فروش و گارانتی کامیون‌های وارداتی، گفت: کامیون‌های وارداتی با برند‌های روز دنیا وارد کشور می‌شود که معمولاً شرکت‌های سازنده کامیون‌ها نمایندگی در داخل کشور دارند و این نمایندگی‌ها مشخص شده است.

رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای گفت: برای واردات وامی را در نظر نگرفته‌ایم و فقط برای خرید تولیدات داخلی این وام در نظر گرفته شده است که بین ۶۰ الی ۸۰ درصد است که این وام از طریق سازمان راهداری پرداخت می‌شود.

 
 
 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *