سایه قحطی و گرسنگی بر سر مردم یمن

17:32 - 19 آبان 1400
کد خبر: ۷۷۰۲۴۵
گزارش‎ها نشان می‎دهند که بحران گرسنگی در یمن گسترده است و بسیاری از مردم این کشور با بحران‌های مختلفی روبرو هستند.

- اهالی استان حجه در یمن می‎گویند که حملات ائتلاف سعودی باعث شده کامیون‌هایی که زمانی برای انتقال آن‌ها به محل کار فعالیت می‎کردند، به یکباره ناپدید شده و پروژه‌های ساختمانی که افراد در آن کار می‌کردند، متوقف شوند.

به گزارش «واشنگتن پست»، همچنین قیمت مواد غذایی نیز افزایش یافته و خانواده‌ها به طور ناگهانی دیگر قادر به خرید کالا‌های اساسی نیستند.

 

قحطی و گرسنگی در یمن

 

بسیاری از زنان که از گرسنگی شدید رنج می‌برند، می‌گویند که این شرایط، غذا دادن به فرزندانشان را تقریباً غیرممکن کرده است.

 

قحطی و گرسنگی در یمن


بحران گرسنگی یمن گسترده است و بسیاری از مردم در این کشور اکنون با مشکلات و بحران‌های مختلفی روبرو هستند.

این کشور در سال‌های اخیر پس از افزایش بودجه بشردوستانه، از اعلام رسمی قحطی خودداری کرده بود اما اکنون، سازمان ملل می‌گوید که بدون مداخله فوری کشور‌ها و نهاد‌های بشر دوستانه دیگر، قحطی در یمن اجتناب ناپذیر خواهد بود.

سازمان ملل اعلام کرده که دستکم ۵ میلیون نفر در یمن در آستانه قحطی قرار دارند و حدود ۴۷ هزار نفر در حال حاضر در شرایط قحطی مانند زندگی می‌کنند.

 

قحطی و گرسنگی در یمن


کابینه فراری یمن با حمایت ائتلاف سعودی، حریم هوایی این کشور را کنترل می‌کند و محدودیت‌های شدیدی را بر بندر حدیده در دریای سرخ، که دروازه‌ای حیاتی برای واردات کالا به شمال یمن بوده، اعمال کرده است.

دیپلمات‌ها و مقام‎های سازمان‌های بشردوستانه مدت‌هاست هشدار داده‌اند که محدودیت‌ها راه حیاتی در این کشور را قطع می‌کند.


برچسب ها: یمن عربستان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *