کارآمدی، دقت و شفافیت؛ اساس فعالیت معاونت حقوقی آستان قدس

15:04 - 08 آبان 1400
کد خبر: ۷۷۰۰۲۷
در نشست هم‌اندیشی دستیار رئیس بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی با مدیران و کارشناسان معاونت حقوقی این آستان، بر کارآمدی، دقت و شفافیت، به‌عنوان اساس فعالیت حقوقی در آستان قدس رضوی تأکید شد.

خبرگزری میزان - طبق اعلام روابط عمومی آستان‌نیوز، محسن مکیان در این نشست گفت: صیانت از موقوفات امام رضا (ع) و رعایت حقوق قانونی و شرعی وقف و واقف، بسیار دشوار و مسئولیتی سنگین است و البته همواره توصیه می‌شود، دعاوی این حوزه با مصالحه و مذاکره حل و فصل شود، اما گاهی نیاز داریم از ظرفیت‌های حقوقی نیز در این حوزه استفاده کنیم.

مکیان با اشاره به تغییرات ایجاد شده بر اساس ساختار جدید آستان قدس گفت: اینکه معاونت حقوقی آستان قدس رضوی به‌عنوان زیرمجموعه بنیاد بهره‌وری موقوفات تعریف شده، بیانگر تغییر نگرش اقتصادی و بهره‌ورانه به امور حقوقی در آستان قدس رضوی است و تلاش خواهد شد در کنار انجام وظایف و مسئولیت‌های قبل، در حوزه حقوقی بهره‌وری موقوفات نیز تحول ایجاد شود.

اولویت اول، صیانت از حقوق موقوفات موجود

دستیار رئیس بنیاد بهره‌وری موقوفات تصریح کرد: هر چند یک وظیفه مهم ما جذب موقوفات جدید است، اما قبل از آن، محافظت و صیانت از حقوق موقوفات موجود از اهمیت فراوانی برخوردار است و قطعا باید درباره آن پاسخگو باشیم. وی افزود: اشراف مدیریتی و مانیتورینگ شفاف و به‌روز پرونده‌ها بسیار مهم است و علاوه بر آن احیاء، شناسایی و مستندسازی موقوفات، تکلیف شرعی و قانونی ما در بنیاد بهره‌وری موقوفات است و در این مسیر از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.

ضرورت ارتقاء توان کارشناسان حقوقی منطبق با نیاز‌های روز

مکیان ادامه داد: در مسیر بهره‌ورسازی فعالیت‌های اقتصادی آستان قدس رضوی و محافظت از حقوق موقوفه، وجود کارشناسان و مدیران خبره حقوقی در ساختار شرکت‌های اقتصادی این مجموعه لازم و ضروری است. وی افزود: با توجه به نیاز‌های روز اقتصاد نوین، از جمله فناوری و نوآوری و ابزار‌های نوین تامین مالی، شناسایی و آموزش کارشناسان حقوقی ویژه باید به صورت جدی در دستور کار قرار بگیرد.

شایان ذکر است طی این بازدید و نشست، کم و کیف فعالیت معاونت حقوقی در حوزه صیانت از حقوق موقوفات تشریح و بررسی شد.

 انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *