افزایش قابل ملاحظه میزان عملکرد دادگاه‌های عمومی و انقلاب کرمانشاه

15:39 - 08 آبان 1400
کد خبر: ۷۷۰۰۱۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت: در حوزه عملکرد پرونده‌ها در شهریور ماه، آمار دادگاه‌های عمومی و انقلاب مثبت ۱۵۶ بوده است که این رقم در مهر ماه به مثبت ۱۸۸۰ مورد رسیده است.
پرویز توسلی زاده، رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه اظهار داشت: در حوزه عملکرد پرونده‌ها در شهریور ماه، آمار دادگاه‌های عمومی و انقلاب مثبت ۱۵۶ بوده است که این رقم در مهر ماه به مثبت ۱۸۸۰ مورد رسیده است.
 
وی با اشاره به استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس در این محاکم افزود: در شهریور ماه ۲۳۴ مورد از مجازت‌های جایگزین حبس در این محاکم استفاده شده است در حالی که در مهر ماه این رقم به ۳۴۵ مورد رسیده است.

توسلی‌زاده گفت: در استفاده از پابند الکترونیک در مهر ماه ۲۷ مورد استفاده شده است. البته در همین مدت حدود ۵۰ مورد بازدید توسط قضات محاکم عمومی و انقلاب از زندان صورت گرفته است که در آن با حضور رئیس این محاکم به مشکلات زندانیان به صورت حضوری رسیدگی شده است.

وی  از دیگر برنامه‌های موفق این محاکم را استفاده از برنامه‌های سازشی عنوان کرد و یادآور شد: در مهر ماه ۳۴۵ مورد سازش در این محاکم صورت پذیرفته است که نسبت به شهریور ماه بیش از ۵۰ مورد افزایش داشته است.

توسلی زاده با تاکید بر برنامه‌های سازشی در این دادگستری افزود: همواره به همه قضات و محاکم توصیه و تاکید شده است در جرائم خرد و غیر خشن تا جایی که ممکن از مجازات‌های جایگزین حبس استفاده شود و از زندانی کردن افراد خودداری شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه عنوان کرد: در مهر ماه حدود هزار فقره از این پرونده‌های مسن نسبت به شهریور ماه در این محاکم کاهش یافته است.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *