رشد بیش از ۳۰۸ درصدی دادرسی الکترونیک در آذربایجان غربی

14:46 - 08 آبان 1400
کد خبر: ۷۶۹۹۶۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی گفت: در هفت ماهه گذشته سال ۱۴۰۰ تعداد ۶۱۰۸ فقره دادرسی الکترونیک در دادگستری‌های این استان انجام شده است.
- ناصر عتباتی، رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی اظهار داشت: در هفت ماهه گذشته سال ۱۴۰۰ تعداد ۶۱۰۸ فقره دادرسی الکترونیک در دادگستری‌های این استان انجام شده است.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: در سال گذشته این آمار ۱۹۸۰ مورد بود که رشد ۳۰۸ درصدی را در سال ۱۴۰۰ به همراه داشته است.

عتباتی، همچنین از آمار ابلاغ الکترونیک در هفت ماهه خبر داد و گفت: در سال ۹۹ ابلاغ الکترونیک ۹۳ درصد بود که در سال ۱۴۰۰ با یک درصد رشد ۹۴ درصد شده است.

وی تصریح کرد: همچنین استفاده از پابند الکترونیک برای محکومان به حبس در ۷ ماهه سال ۹۹، ۴۰ فقره بود که در مدت مشابه سال ۱۴۰۰ با رشد بسیار خوب این آمار به ۲۹۶ فقره افزایش پیدا کرده است؛ یعنی در واقع ۲۹۶ نفر محکوم به حبس وارد زندان نشده اند و با استفاده از سامانه پابند الکترونیک تحمل محکومیت کرده‌اند.

عتباتی با بیان اینکه آمار‌ها امیدوار کننده و رضایت بخش است، گفت: سیاست دادگستری استان آذربایجان غربی به استفاده حداکثری از خدمات الکترونیک است؛ چرا که در هزینه‌ها، در وقت مردم و دستگاه قضایی صرفه جویی می‌شود، ضریب امنیت کار‌ها بسیار بالا می‌رود و هم امکان پیگیری امور برای مراجعین بسیار سهل و آسان می‌شود.

عتباتی در پایان ابراز امیدواری کرد: تا پایان سال جاری آمار‌های استفاده از خدمات الکترونیک رشد فزاینده‌ای داشته باشد و بسیاری از خدمات در بستر الکترونیک انجام شوند.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *