بهره‌مندی ۲۵ نفر از زندانیان از ارفاقات قانونی در جریان بازدید مسئولان قضایی از زندان اردکان

16:23 - 08 آبان 1400
کد خبر: ۷۶۹۹۵۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
دبیر شورای معاونین دادگستری استان یزد ضمن بازدید از زندان اردکان از بهره‌مندی ارفاقات قانونی برای مددجویان خبر داد و گفت: ۲۵ نفر مشمول مرخصی پایان حبس، مرخصی ضمن تحمل مجازات، انتقال به زندان باز و نیمه باز و بهره مندی از سامانه‌های الکترونیکی شدند.
- محمدرضا حداد، معاون قضایی رئیس کل و دبیر شورای معاونین دادگستری استان یزد به اتفاق هیات قضایی همراه در بازدید از زندان اردکان ضمن ملاقات با زندانیان به بررسی مسائل و مشکلات آنان پرداخت و از بهره‌مندی ارفاقات قانونی برای مددجویان خبر داد.
 
معاون قضایی رئیس کل و دبیر شورای معاونین دادگستری استان یزد بیان داشت: هدف از این بازدید‌ها و ملاقات‌های چهره به چهره با زندانیان، بررسی مشکلات حقوقی و قضایی و رسیدگی به خواسته‌های مددجویان و فراهم نمودن آزادی مشروط و قطعی آن‌ها است.

حداد تصریح کرد: با تشکیل جلسه فوق العاده شورای طبقه بندی در زندان و بررسی درخواست‌های زندانیان واحد‌های اجرای احکام دادگستری‌های اردکان و میبد در پایان ۲۵ نفر مشمول مرخصی پایان حبس، مرخصی ضمن تحمل مجازات، انتقال به زندان باز و نیمه باز و بهره مندی از سامانه‌های الکترونیکی شدند.

وی عنوان کرد: یکی از برنامه‌های مهم دستگاه قضا تلاش در جهت کاهش جمعیت کیفری، اعطای تسهیلات قضایی همچون مرخصی، آزادی مشروط و اعطای عفو به زندانیان واجد شرایط است.

حداد خاطرنشان کرد: امید است با تلاش مراجع قضایی و همکاری متولیان در امر اصلاح و تربیت به منظور بازگشت مناسب زندانیان به جامعه شاهد نتایج مطلوب و مثبت در عدم تکرار جرم باشیم.

در این برنامه سرکشی از زندان رئیس کل دادگستری استان یزد، معاون قضایی رئیس کل و روسای دادگستری‌های میبد و اردکان و دادستان اردکان نیز حضور داشتند.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *