رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رئیس سازمان بازرسی: اشتغال مسئولین وزارت بهداشت در بخش خصوصی مصداق تعارض منافع است/ وزارت بهداشت نباید بستر کاهش جمعیت را فراهم کند/ در شیوه تخصیص ارز دارو بازنگری شود

10:26 - 08 آبان 1400
کد خبر: ۷۶۹۸۷۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس سازمان بازرسی کل کشور با حضور در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بسته هدیه سازمان بازرسی شامل گلوگاه‌ها، آسیب‌ها و مشکلات اصلی این حوزه را به وزیر بهداشت اهدا کرد.
- رئیس سازمان بازرسی کل کشور با حضور در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بسته هدیه سازمان بازرسی شامل گلوگاه‌ها، آسیب‌ها و مشکلات اصلی این حوزه را به بهرام عین‌اللهی اهدا کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن درویشیان در دیدار با وزیر بهداشت با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای مدافع سلامت گفت: نیروی انسانی به ویژه مدیران دستگاه‌های اجرایی سرمایه‌های نظام هستند و باید از آن‌ها صیانت کرد. یکی از راه‌های صیانت از این سرمایه عظیم و ملی، آگاهی بخشی، هشدار و تعامل و ارتباط به‌منظور پیشگیری از تصمیم نابجا یا کمک کردن به مجموعه دستگاه اجرایی در جهت «حسن جریان امور» و «حسن مدیریت» و «انجام مأموریت‌های قانونی» است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: بسیاری از اشکالاتی که در دستگاه‌های اجرایی وجود دارد ناشی از عدم اطلاع از قوانین و مقررات است یا امکانات و اعتبارات و نیروی انسانی متناسب با مسئولیت‌ها و مأموریت‌های آنان تعریف نشده است.

وی با بیان اینکه کشور و نظام ما مردم پایه است و اگر سرمایه اجتماعی آسیب ببیند نمی‌توان کاری کرد، تصریح کرد: بنابراین باید تمام اهتمام مسئولین در جهت ترمیم این سرمایه اجتماعی از طریق خدمت‌رسانی بیشتر، شبانه‌روزی و جهادی باشد. دولت هم در ماه‌های اول خصوصاً در موضوع واکسیناسیون کرونا توفیقات خوبی را حاصل کرده است که بخشی از این سرمایه اجتماعی ترمیم شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین درویشیان در بخش دیگر از این دیدار، پایین بودن سهم سرانه سلامت از درآمد ناخالص ملی را یکی از آسیب‌های کلان حوزه بهداشت و درمان دانست و گفت: چیزی حدود ۸ درصد از درآمد ناخالص ملی به بهداشت و درمان و سلامت اختصاص پیدا می‌کند درحالی‌که در بسیاری از کشور‌های توسعه‌یافته بین ۱۰ الی ۱۲ درصد درآمد ناخالص ملی به موضوع سلامت اختصاص دارد. این در حالی است همان مبلغی که در مجلس تصویب می‌شود هم کامل تخصیص یا پرداخت نمی‌شود.
 
بیشتر بخوانید:


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *