رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

باید‌ها و نباید‌های ترافیکی در آب و هوای بارانی

9:29 - 08 آبان 1400
کد خبر: ۷۶۹۸۳۳
علی همه خانی از رانندگان خواست با توجه به بارندگی صبح امروز و لغزنده شدن معابر، رانندگان حتما با سرعت مطمئنه حرکت و از عجله و شتاب در رانندگی خودداری نمایند.
- به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهور تهران بزرگ، علی همه خانی رئیس مرکز کنترل هوشمند ترافیک این پلیس اظهار داشت: با توجه به اینکه شاهد آغاز بارندگی‌های فصل پاییز در سطح معابر پایتخت هستیم، به رانندگان وسایل نقلیه توصیه می‌شود با توجه کامل به مقابل برانند.

وی ادامه داد: رانندگان حتما سرعت مجاز و مطمئنه را رعایت نمایند و در نظر داشته باشند با توجه به کاهش میدان دید راننده، رانندگی در این آب و هوا نیازمند دقت بیشتری است.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفت: سرعت مطمئنه همان سرعتی است که راننده در چنین مواقعی بتواند در صورت بروز حادثه خودروی خود را کنترل و در نهایت بدون برخورد خودرو و یا مانعی آن را متوقف نماید.

همه خانی گفت: همچنین به کلیه رانندگان توصیه می‌گردد نسبت به رفع نقص فنی سیستم‌های خودرویی اقدام نمایند.
 
بیشتر بخوانید:

وی افزود: لازم است بخاری، برف‌پاک‌کن و سایر تجهیزاتی که نقص آن‌ها می‌تواند در بروز تصادفات نقش داشته باشد، مورد بازبینی و در صورت نیاز رفع نقص قرار گیرند. برای نمونه، در صورت بارش باران و نقص برف‌پاک‌کن خودرو، دید راننده محدود شده و زمینه بروز تصادف ایجاد می‌شود.

همه خانی تأکید کرد: رانندگان محترم همیشه لازم است قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند به ویژه سرعت مطمئنه را در روز‌های بارانی رعایت نموده و توجه کافی به جلو را مد نظر داشته باشند.

وی بیان داشت: عابرین پیاده نیز هنگام عبور از عرض خیابان به چراغ راهنمایی و عبور خودرو‌ها توجه کنند. همچنین موتورسواران حتماً از کلاه ایمنی استفاده کنند و قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را به‌طور کامل مد نظر قرار دهند تا شاهد وقوع سوانح رانندگی نباشیم.

علی همه خانی از رانندگان خواست با توجه به بارندگی صبح امروز و لغزنده شدن معابر و کاهش دید رانندگان حتما با سرعت مطمئنه حرکت و از عجله و شتاب در رانندگی خودداری نمایند.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *