رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

پنهان‌کاری کاخ سفید در موضوع فروپاشی دولت افغانستان

11:41 - 08 آبان 1400
کد خبر: ۷۶۹۸۲۰
بازرس ویژه اداره بازرسی عمومی آمریکا در بازسازی افغانستان می‎گوید که وزارتخانه های خارجه و دفاع آمریکا اطلاعات مربوط به فروپاشی دولت افغانستان و قدرت واقعی نیرو‌های نظامی این کشور را مخفی نگه داشته‎اند.

- یک نهاد ناظر در آمریکا، وزارت خارجه این کشور و پنتاگون را متهم کرد که اطلاعات مربوط به فروپاشی دولت افغانستان و قدرت واقعی نیرو‌های نظامی این کشور را مخفی نگه داشته‎اند.

«جان سوپکو»، بازرس ویژه اداره بازرسی عمومی آمریکا در بازسازی افغانستان، موسوم به «سیگار»، می‎گوید که اطلاعات پنهان شده به قانونگذاران و مردم آمریکا کمک می‌کند تا ارزیابی کنند که آیا آمریکا باید زودتر به ماموریت خود پایان می‌داد یا خیر.

به گفته وی، «تصویر کامل آنچه در ماه آگوست رخ داد و همه علائم هشدار دهنده‌ای که می‌توانست آن نتیجه را پیش بینی کند، تنها در صورتی فاش می‌شود که اطلاعاتی که وزارتخانه های خارجه و دفاع آمریکا پیش از انتشار عمومی، محدود کرده‎اند، در دسترس باشد.»

این مقام اداره بازرسی عمومی آمریکا در بازسازی افغانستان در بخش دیگری اظهار داشت که وزارتخانه های خارجه و دفاع آمریکا باید تمامی اسناد داخلی، گزارش‌ها و سایر مطالب مربوط به وضعیت امنیتی چند سال گذشته را از حالت محرمانه خارج کرده و در اختیار کارشناسان خاص برای بازسازی افغانستان و کنگره قرار دهند، به‌ویژه گزارش‌هایی که متفاوت ازبیانیه‌های عمومی آژانس‌ها در واشنگتن است.

وی ادامه داد که وزارت دفاع آمریکا اطلاعات مربوط به عملکرد نیرو‌های امنیتی افغانستان را محدود کرده است.

پنتاگون پیش از خروج آمریکا از افغانستان، اندازه و قدرت نیرو‌های دفاعی و امنیتی افغانستان را بیشتر از طالبان اعلام کرده بود.


برچسب ها: آمریکا افغانستان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *