تاکید دستگاه قضایی خراسان شمالی بر کنترل مجرمین حرفه ای، خطرناک و سابقه دار

15:04 - 07 آبان 1400
کد خبر: ۷۶۹۷۴۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
اولین نشست ستاد کنترل مجرمین حرفه ای، خطرناک و سابقه دار به ریاست حجت الإسلام والمسلمین جعفری، رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی برگزار شد.
- اولین نشست ستاد کنترل مجرمین حرفه ای، خطرناک و سابقه دار به ریاست حجت الإسلام والمسلمین جعفری، رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی برگزار شد.
 
حجت الإسلام والمسلمین جعفری با اتکاء به مبانی قانونی برخی تکالیف و مأموریت‌های ضابطین را تشریح و اظهار کرد: برای کنترل مجرمین حرفه ای، خطرناک و سابقه دار حسب مورد برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و درازمدت مورد نیاز است و باید تمام ظرفیت‌ها و امکانات موجود نیز در راستای تأمین امنیت پایدار و احساس امنیت روانی در جامعه به کار گرفته شود.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی افزود:در مرحله اول باید مجرمانی را که می‌توانند مسأله ایجاد کنند و باعث ایجاد تکانه‌های اجتماعی و نیز نارضایتی‌های عمومی شوند شناسایی کرد و با توجه به نوع فعالیت آنان اقدامات نظارتی و مراقبتی لازم را در راستای مهار آنان بکار گرفت.

حجت الإسلام والمسلمین جعفری با تأکید مضاعف بر ضرورت قانون مداری و حفظ حقوق شهروندی، رعایت حقوق و آزادی‌های مشروع و قانونی افراد را از مهمترین اولویت‌های دستگاه قضایی برشمرد و گفت: فرآیند رصد و پایش و کنترل و مراقبت مجرمین حرفه ای، خطرناک و سابقه دار و اعمال مراقبت‌های لازم و بکارگیری سازوکار‌های پیشگیرانه در این خصوص باید استمراری، کاملا قانونی و در راستای صیانت از حقوق عامه و حفظ حقوق قانونی و مشروع افراد باشد.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *