پوتین: اوضاع امنیتی "افغانستان" نگران‌کننده است

8:07 - 25 شهريور 1394
کد خبر: ۷۶۹۷۲
رئیس جمهور روسیه طی اظهاراتی در نشست سران پیمان امنیت جمعی، نگرانی خود را از اوضاع امنیتی "افغانستان" اعلام کرد.
پوتین: اوضاع امنیتی
به گزارش گروه فضای مجازی به نقل از اسپوتنیک، "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهور روسیه روز سه شنبه در نشست سران سازمان پیمان امنیت جمعی که در شهر "دوشنبه" پایتخت تاجیکستان برگزار شده، اظهار داشت: مسکو از وخیم شدن اوضاع امنیتی افغانستان و اینکه حضور نیروهای ناتو در این کشور هیچ دستاوردی نداشته، نگران است.
 
وی با تاکید بر اینکه نیروهای کمک به امنیت بین‌المللی در افغانستان مدت زمان طولانی است که حضور دارند و تاکنون نیز اقدامات تاحدودی مثبت را اجرا کرده‌اند، گفت: اما تلاش‌های آنها به طور کلی کمک چندانی به بهبود اوضاع افغانستان نکرده است.
 
رئیس جمهور افغانستان در ادامه اظهارات خود به افزایش فعالیت‌های گروه‌های افراط‌گرا  اشاره کرد و گفت: پس از عقب‌نشینی نیروهای آمریکایی از افغانستان، طالبان دوباره جای پای (پایگاه) خود را در این کشور به دست آورد.
 
پوتین چندی پیش نیز در دیدار با "حامد کرزی" در مورد گسترش حضور گروه تروریستی داعش و طالبان در افغانستان ابراز نگرانی کرده بود.
 
سازمان پیمان امنیت جمعی در سال 1992 ایجاد شده و در حال حاضر روسیه، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان و ارمنستان اعضای آن می‌باشند.
 
قرار است در این نشست مسائل مهم مربوط به تامین امنیت و تقویت همکاری‌های نظامی در حوزه مسئولیت این سازمان مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.
/انتهای پیام/

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *