رئیس سازمان زندان‌ها:نظام اسلامی ما خود را درقبال خانواده زندانیان مسئول و متعهد می‌داند/حمایت از این خانواده‌ها را فرصت ایفای مسئولیت اجتماعی بدانید

11:24 - 07 آبان 1400
کد خبر: ۷۶۹۶۸۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس سازمان زندان‌ها ضمن تأکید بر رأفت اسلامی در قبال مجازات مجرمین و متخلفین گفت: ما نگاه اصلاحی و تربیتی به زندانیان داریم و از آنان حمایت می‌کنیم، اما حساب زندانی از حساب خانواده‌های‌شان جداست چراکه معتقدیم حتما خانواده زندانیان بی‌تقصیرند بنابراین نظام اسلامی خود را نسبت به این خانواده‌ها مسئول می‌داند.
- محمدمهدی حاج‌محمدی،رئیس سازمان زندان ها که این روز‌ها درحال بازرسی و بازدید از زندان‌های خوزستان قرار دارد،درباره روند پیگیری موضوعات مرتبط با زندان‌های این منطقه اظهار کرد: به برکت سفر ریاست قوه قضاییه به استان خوزستان در روز‌های گذشته تلاش‌ها و اتفاقات خوبی درحال انجام است چراکه موضوع زندان و زندانی از مباحث حائز اهمیت در نگاه ریاست قوه قضاییه محسوب می‌شود.

وی عنوان کرد: آزادی ۳۵۸ زندانی واجد الشرایط ازجمله این اتفاقات است. از این تعداد ۳۴ نفر تحت عنوان مجرمان جرایم غیرعمد به‌واسطه کمک‌های خیرین و مردم توسط ستاد دیه آزاد شده‌اند و بقیه مددجویان نیز از طریق ارفاقات قانونی با نگاه مساعد مقامات قضایی، آزادی‌شان حاصل شده است.

حساب زندانیان از خانواده‌های‌شان جداست

رئیس سازمان زندان‌ها در ادامه گفت: امروز شاهد برگزاری جشن ازدواج ۱۴ زوج جوان بودیم که متأسفانه پدران یا مادران آنان هم‎ اکنون در زندان هستند، اما تلاش شد با کمک مردم و خیرین عزیز خوزستانی جهیزیه کاملی تقدیم این زوجین شود.

وی افزود: ما نگاه اصلاحی و تربیتی به زندانیان داریم و از آنان نیز حمایت می‌کنیم، اما بازهم حساب زندانیان از حساب خانواده‌های‌شان جداست چرا که معتقدیم حتما خانواده زندانیان بی‌تقصیرند بنابراین نظام اسلامی خود را نسبت به این خانواده مسئول و متعهد می‌داند.

حاج‌محمدی، با اعلام اینکه پدر یا مادر زندانی برخی از زوجین که ما جشن ازدواجشان را با کمک و اعطای جهیزیه برگزار کردیم، از محکومین امنیتی هستند، گفت: این نوع جرائم به هیچ وجه مانع از کمک‌ها و مساعدت‌های نظام اسلامی به فرزندان این نوع زندانیان نمی‌شود. همین این احساس مسئولیت مردم عزیز خوزستان است که حقیقتا جای تحسین دارد.

خیرین و همه مردم وارد میدان عمل شوند

وی همچنین تأکید کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون توانسته‌ایم ۱۰ هزار بسته معیشتی را تقدیم خانواده‌های زندانیان کنیم که ارزش این کمک‌ها بالغ ۵ و نیم ملیلیارد تومان بوده است. امروز همگی باید در قبال آسیب‌های اجتماعی، به مسئولیت خودمان واقف باشیم و بدان عمل کنیم.

رئیس سازمان زندان‌ها بر نقش عموم مردم در حمایت از خانواده زندانیان تصریح کرد و گفت: زندانیان و پشیبانی از خانواده‌های آنان، فرصت مناسبی است تا آحاد مردم و مسئولین در رابطه با مسئولیت اجتماعی خود ایفای نقش کنند و وارد میدان عمل شوند.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *