همه کارکنان زندان‌ها نقش فرهنگی و مددکاری دارند/ اثرگذاری سازنده بر انسان‌های دربند عیار سنجش ارزش خدمت ما است/از نقش اجتماعی و ماموریت انسانی زندانبانی صیانت کنید

10:54 - 07 آبان 1400
کد خبر: ۷۶۹۶۷۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس سازمان زندان‌ها در دیدار با کارکنان زندان رامهرمز در خوزستان بر نقش فرهنگی و مددکاری تمامی کارکنان زندان‌ها تاکید کرد.
- محمدمهدی حاج محمدی،رئیس سازمان زندان‌ها در دیدار با کارکنان زندان رامهرمز خوزستان بر نقش فرهنگی و مددکاری تمامی کارکنان زندان‌ها تاکید کرد.

حاج محمدی، در جمع کارکنان زندان رامهرمز با تاکید بر اینکه یکی از برنامه‌های اصلی سفر‌های استانی دیدار و گفتگو با همکارانی است که در شهر‌های بزرگ و کوچک خدمت می‌کنند، گفت: در خوزستان مشکلات زیر ساختی زیاد است، اما در رامهرمز به سبب کمبود افزونتر سرانه‌ها بیشتر است که انشالله بزودی با افتتاح زندان جدید رامهرمز این مشکلات از بین خواهد رفت.

رئیس سازمان زندان‌ها با اشاره به اینکه برای شتاب در ساخت و بهره برداری از زندان جدید رامهرمز، توصیه‌های لازم را به مدیرکل زندان‌های استان اعلام داشته است افزود: با توان بالای پروین،مدیرکل زندان‌های خوزستان که در عرصه ساخت و ساز و بهبود زندانبانی ید توانمندی دارد، امیدوار است در سال جاری دیدار بعدی اش با همکاران برای افتتاح زندان جدید و فراهم ساختن محیط مناسب‌تر خدمت برای همکاران و اسکان مددجویان در محیط جدید باشد.

از نقش اجتماعی و ماموریت انسانی زندانبانی صیانت کنید

حاج محمدی بیان داشت: در عرصه خدمت در زندان و زندانبانی، حیف است که وقت کارکنان به نگهداری و نگهبانی صرف محدود باشد، بدین معنا که همه همکاران ما می‌توانند یک مددکار باشند، یک عامل فرهنگی باشند.

وی تصریح کرد: طرف حساب ما انسان‌ها هستند و هرچه بتوان بر آنان اثر گزاری و تغییر ایجاد کرد، ارزش خدمت ما بیشتر می‌شود.

حاج محمدی در ادامه افزود: برای این موضوع صرفا نیاز نیست کار‌ها و برنامه‌های فرهنگی و مددکاری را متوقف بر کارمند همان بخش بدانیم، بلکه همه کارکنان اعم پرستار و پزشک، مدیر و مراقب و... هم می‌توانند بسته به نقش خود در متن کار، کار مددکاری را انجام دهند و یا تاثیر گزاری فرهنگی و تربیتی بر افراد داشته باشند و چه بسا این تاثیر گزاری بهتر از کارمند تخصصی همان بخش هم باشد.

وی تصریح کرد: اگر نیت ما این باشد واقعا می‌توانیم بار معنوی خود را ببندیم و عاقبت بخیر شویم.

رئیس سازمان زندان‌ها در خاتمه با تاکید بر اینکه ماموریت زندان و زندانبانی یک توفیق و ماموریت مهم در تربیت و نجات و اصلاح و تربیت برخی انسان‌های به خطا رفته است گفت: باید از نقش اجتماعی و ماموریت انسانی خود در این عرصه صیانت کنید و برای تحقق اهداف ارزشمند آن، تلاش کنید.

در ادامه این نشست صمیمی، تعدادی از کارمندان زندان ضمن بیان نظرات خود از توجه ویژه رییس سازمان زندان‌ها در اجرایی شدن قانونی تسری، ارج نهادن به شغل ارزشمند زندانبانی و ترسیم خط مشی فرهنگی و مددکاری در امر اصلاح مجرمین و ... تجلیل نمودند.

پروین، مدیرکل زندان‌های خوزستان نیز با اذعان به دشواری تامین اعتبارت و رسیدگی‌های مالی و جذب اعتبارات، از همت و تلاش رئیس سازمان زندان‌ها تقدیر و از همبستگی و هم افزائی کارکنان زندان‌های استان خصوصا رامهرمز برای اجرای اولویت‌های سازمانی خبر داد.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *