رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

بازدید رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از زندان ماکو

10:10 - 07 آبان 1400
کد خبر: ۷۶۹۶۵۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی به همراه معاونین قضایی استان از زندان ماکو بازدید کرد.
- ناصر عتباتی، رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی به همراه معاونین قضایی استان ضمن بازدید از بندهای مختلف زندان ماکو،به درخواست‌های مددجویان رسیدگی و دستورات لازم را صادر کرد.

عتباتی، در حاشیه این بازدید در جلسه کمیته ساماندهی زندانیان هم شرکت کرد و در این جلسه گفت: درخصوص زندان نگاه متعادل داریم که منافع جامعه،زندانی،خانواده آن‌ها را مدنظر داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه محکومیت حبس شاید جنبه ارعابی داشته باشد، ولی آنچنانکه باید اثر اصلاحگر وتربیتی ندارد و شاید آثار سوئی هم برای برخی محکومان فاقد سابقه کیفری داشته باشد و این افراد در زندان تحت تاثیر محکومان سابقه دار قرار بگیرند لذا زندانی کردن این افراد به نفع خانواده آن‌ها و جامعه نمی‌باشد.

عتباتی تاکید کرد: در صدور قرار‌های تامین دقت بیشتری شود تا منجر به بازداشت نشود.

وی از قضات خواست با در نظر گرفتن شرایط و اوضاع و احوال خاص متهم و نیز آثار و تبعات بازداشت و حبس افراد در جامعه و آسیب‌های اجتماعی ناشی از آن و نیز عدم وجود تاثیرات اصلاحی و تربیتی حبس، از بازداشت متهمین و صدور حکم حبس برای مجرمین پرهیز و بجای آن‌ها از مجازات‌های جایگزین حبس و تاسیسات جدید قانونی استفاده کنند.

عتباتی در ادامه به اشتغال کار زندانیان هم تاکید داشت و اشتغال زندانیان را تاثیر گذار دانست.

مجیدی، دادستان مرکز استان آذربایجان غربی هم در این جلسه به استفاده از نهاد‌های ارفاقی در همه مراحل رسیدگی خصوصا تعلیق تعقیب تاکید و از قضات دادسرا خواست در جرایم قابل گذشت از این ارفاقات نهایت بهره را ببرند.

وی همچنین ضابطین، خصوصا کلانتری‌ها را به سمت و سوی سازش توصیه کرد.

در این جلسه رئیس زندان ماکو  گزارشی از وضعیت زندان ماکو ارائه نمود و اعلام داشت: میزان اشتغال زندانیان ماکو ۶۸ درصد می‌باشد و در شش ماهه اول ۳۳ نفر از زندانیان از پابند الکترونیک استفاده نموده اند و ۱۷۰ مورد نیز از این زندان بازدید به عمل آمده است.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *