اگر عینک می‌زنید این مطلب را بخوانید

2:50 - 05 آبان 1400
کد خبر: ۷۶۹۰۳۱
با شروع فصل‌های سرد سال دردسر‌هایی برای افراد با عینک زیاد می‌شود و باید هر لحظه عینک بخار گرفته خود را پاک کنند.

- ایرنا نوشت: فصل سرما کم کم از راه می‌رسد و همین روز‌ها که هوا سرد شده، مشکلات افرادی که عینک استفاده می‌کنند شروع می‌شود. در روز‌های کرونایی که بیش از هر رعایتی دیگر زدن ماسک توصیه می‌شود دردسر‌هایی برای افراد با عینک زیاد می‌شود و باید هر لحظه عینک بخار گرفته خود را پاک کنند چرا که افق دید خود را از دست می‌دهند. اما با چند روش ساده می‌توان از بخار گرفتن عینک جلوگیری کرد. ادامه مطلب را بخوانید تا با این روش‌ها آشنا شوید.

کف ریش و صابون

یکی دیگر از راه‌ها برای جلوگیری از بخار کردن عینک بعد از ماسک زدن، آن است که عدسی‌های عینک را به وسیله آب و صابون شستشو داده و سپس آن‌ها را با پارچه مخصوص عینک خود یا یک پارچه لطیف خشک کنید. انجام این کار باعث می‌شود که یک لایه نازک از صابون روی عدسی عینک ایجاد شده و مانع از بخار کردن آن شود. مقداری از کف ریش را روی عدسی‌های عینک خود بریزید و پس از خشک شدن آن را با یک دستمال نرم و لطیف پاک کنید، عینک شما دیگر بخار نخواهد کرد.

سفت کردن قسمت بالایی ماسک

اگر ماسک طوری روی صورت قرار بگیرد که هوای کمتری از قسمت بالایی آن خارج شود، شیشه عینک بخار نمی‌کند. برخی از ماسک‌هایی که در داروخانه‌ها موجود هستند، در قسمت بالایی خود (روی بینی) یک نوار شکل پذیر از جنس آلومینیوم دارند که علاوه بر ثابت نگه داشتن ماسک به جلوگیری از خروج تنفس به سمت بیرون کمک خواهد کرد.

عینک بالای ماسک

ماسک را یک مقدار به سمت بالا هدایت کنید و سپس عینک خود را روی آن قرار دهید تا بدین شکل قسمت بالایی ماسک شما که روی بینی قرار دارد، سفت شود و از خروج تنفس و برخورد آن با عدسی عینک جلوگیری کند.

استفاده از دستمال کاغذی

یکی دیگر از راهکار‌ها جهت جلوگیری از بخار کردن عینک بعد از ماسک زدن، قرار دادن یک دستمال کاغذی در قسمت بالایی ماسک است تا مانع خروج هوای بازدم به سمت بیرون و بخار کردن کردن شیشه عینک شود. همچنین می‌توانید یک یا دو قطره از شامپو بچه را روی هر یک از شیشه‌های عینک خود بریزید و پس از گذشت ۱۵ دقیقه آن را آبکشی کنید، سپس عینک خود را با یک پارچه نرم خشک کنید.


برچسب ها: ترفندها عینک

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *