رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

پرداخت ۴۳ درصد هزینه‌های درمان از جیب مردم/طرح پزشک خانواده مغفول مانده

12:50 - 04 آبان 1400
کد خبر: ۷۶۹۰۱۰
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تزریق ۷۶ میلیون دز واکسن در کشور طی دو ماه اخیر رکوردی بی‌سابقه در دنیا است.

- بهرام عین اللهی روز سه شنبه در مراسم تجلیل از کارکنان ستادی و استانی سازمان بیمه سلامت گفت: در بخش درمان بیماران کرونایی که هزینه هر بیمار ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان بود، بیمه‌ها خوب عمل کردند و حرکت انقلابی در این زمینه ایجاد شد.

وی اظهار داشت: از بیمه‌ها بابت درمان بیماران کرونایی تشکر می‌کنم و تقویت بیمه‌ها از برنامه‌های اصلی وزارت بهداشت است که با تقویت آنها، به کنترل بیماری‌ها برسیم.

عین اللهی ادامه داد: سازمان‌های بیمه‌ای باید به نرم افزار‌های دیجیتالی متصل بوده و هوشمند شوند، لازم است این سازمان‌ها در حوزه بهداشت نیز فعال باشند، زیرا بخش بهداشت و درمان از یکدیگر مجزا نبوده و مکمل یکدیگر هستند.

وزیر بهداشت تصریح کرد: هزار بیمارستان در کشور داریم و فرآیند‌های بیمارستانی با بیمه‌ها باید دیجیتال باشد تا بتوان همه خدماتی که بر اساس بیمه‌ها ارائه می‌شود قابل رصد و هوشمند باشد.

عین اللهی اظهار داشت: بیمه‌ها بهترین مکان برای نظارت هستند و با ایجاد سیستم نرم افزار و هوشمند بسیاری از مشکلات ارائه خدمات در نظام سلامت حل می‌شود و بیمه‌ها می‌توانند در این زمینه راهگشا باشند.

وی تاکید کرد: اکنون ۸۰۰ مرکز تحقیقاتی در کشور داریم که خروجی آن ارائه مقاله است و نیاز مردم را حل نمی‌کنند و کارآیی ندارند در حالیکه اگر روی بیمه‌ها سرمایه گذاری کرده و آن‌ها را دیجیتال کنیم می‌توانند در بخش بهداشت و درمان بسیار راهگشا باشند.

به گفته وزیر بهداشت، باید به سمتی پیش رویم که بیمه مرکز تحقیقات دانشگاه‌ها باشد و بصورت پیوسته به وزارت بهداشت متصل شود.
وی ادامه داد: هنوز بیمه‌ها را تقویت نکردیم و چندان به روز نیستند، باید نرم افزار جامعی ایجاد شود که نقش بیمه‌ها در پررنگ بوده و با برنامه ریزی پیشگیری از بیماری‌ها را نیز رصد کنیم.

طرح پزشک خانواده مغفول مانده

به گفته عین اللهی، طرح پزشک خانواده در کشور مغفول مانده و هر حرکتی بدون اجرای این طرح نمی‌تواند پایدار بماند.

وی ادامه داد: تزریق منابع به تنهایی مشکلی ایجاد نمی‌کند بلکه مشکلات نظام سلامت با کمک بیمه‌ها حل می‌شود.

پرداخت ۴۳ درصد هزینه‌های درمان از جیب مردم

وزیر بهداشت تاکید کرد: اکنون ۴۳ درصد هزینه‌های درمانی از جیب مردم پرداخت می‌شود که قابل قبول نیست و باید نقش بیمه‌ها در کاهش این هزینه را بیشتر پررنگ کنیم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *