رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

تعامل ایران با همسایگان آمریکا را عصبانی می‌کند/ مذاکرات بدون خروجی قابل‌پذیرش نیست

7:00 - 05 آبان 1400
کد خبر: ۷۶۸۹۸۸
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه ۸ سال فرصت‌ها را از دست دادیم و در حال حاضر باید به سمت توسعه و تعامل با کشور‌های همسایه حرکت کنیم، گفت: اینکه می‌بینید آمریکایی‌ها عصبانی هستند به این دلیل است که ما تعامل با همسایگان را مدنظر داریم.
فداحسین مالکی در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به موضوع مذاکرات گفت: زمانی مذاکرات را می‌پذیریم که مذاکرات خروجی داشته باشد.

وی با بیان اینکه ما به هیچ عنوان موافق مذاکرات فرسایشی نیستیم، اظهار داشت: به هر حال ۸ سال فرصت‌ها را از دست دادیم و در حال حاضر باید به سمت توسعه و تعامل با کشور‌های همسایه حرکت کنیم.

این نماینده مجلس تصریح کرد: همچنین باید در سازمان‌های بزرگ اعم از شانگهای حضور فعالی داشته باشیم لذا در این صورت اصلا نیازی به برخی کشور‌ها نخواهیم داشت و کاملاً هم تحریم‌ها  را دور  خواهیم زد.

مالکی با بیان اینکه تعامل ما با همسایگانمان آمریکا را عصبانی می‌کند، اظهار داشت: هر زمانی که آمریکایی‌ها عصبانی شوند ما آنجا گام مثبتی برداشته‌ایم و این یک واقعیت است.

سفیر پیشین ایران در کابل با بیان اینکه در عالم سیاست دو بعلاوه دو هیچ موقع ۴ نمی‌شود، تصریح کرد: اینکه می‌بینید آمریکایی‌ها عصبانی هستند به این دلیل است که ما تعامل با همسایگان را مدنظر داریم.

وی تاکید کرد: اگر ما به دنبال قرارداد ۲۵ ساله ایران و چین برویم و قرارداد‌های لازم را ببندیم آمریکایی‌ها را بیش از پیش عصبانی خواهیم کرد.

مالکی با اشاره به رویکرد تعاملی دولت و دستگاه دیپلماسی با همسایگان اظهار داشت: البته ما باید نگاهی هم به برجام داشته باشیم، اما نباید همه ظرفیت‌های کشور را به پای برجام بگذاریم.
 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *